• avstängd

Vad är en söt parfym?

Jag ska köpa en söt parfym men problemet är att jag inte vet vad en söt parfym är. Någon som kan hjälpa mig och berätta vilka märken som har söta parfymer?

• Svar på tråden Vad är en söt parfym?
  • snurrsnurr

ja.. de flest märken lär väl ha söta parfymer.. det är ju bara att du luktar på dem och känner vilka som luktar sött Flört annars kan du ju gå in till ett parfymeri, eller typ kicks eller nåt och be personalen om hjälp

• Tiger Fizz

Varför ska du köpa just en söt parfym?Du får gå på de som är lite mer fruktiga i doften,de är söta i jämförelse med de som är blommiga.Hänger du med?=)

Even forever don´t seem like long enough
  • Skit i det du

Vanilj är sött för mig.

Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • avstängd

Men jag vet ju inte vad som anses vara en söt parfym. Det är därför jag frågar. Fruktiga dofter är söta sa Tiger Fizz? Trodde dom var mer fräscha? Ni ser ju, jag fattar ingenting. Skäms

• avstängd
    Skit i det du skrev 2012-09-13 20:28:32 följande:
    Vanilj är sött för mig.
    Tänkte också på det. Blir inte vaniljparfymer väldigt söta?
  • Skit i det du
    avstängd skrev 2012-09-13 20:30:10 följande:
    Tänkte också på det. Blir inte vaniljparfymer väldigt söta?
    Man får vara måttlig med dem.

Body shop hade förr oljor som doftade vanilj bla som man hade på husen.
    Vet inte om de har kvar.

Cocos kan vara sötaktig. Yves Rocher har bla den sistnämnda. De kan även ha vanilj men var så länge sen jag handlade där.

Annars tycker jag Oriflames "Volare" luktar gott, lite söt upplever jag den som. Kan ana att den är en kopia på Lancomes Tresor.

Annars är Musk by Alysha Ashley  (stavning?) lite åt det söta hållet, fast där kan jag ha heeelt fel.

Allt är ju efter vad bäraren tycker och hur parfymen funkar på dennes hud.
    Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • Aaliyah

Coco Mademoiselle är ju ett sött elände

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • avstängd
    Skit i det du skrev 2012-09-13 20:40:12 följande:
    Man får vara måttlig med dem.

Body shop hade förr oljor som doftade vanilj bla som man hade på husen.
    Vet inte om de har kvar.

Cocos kan vara sötaktig. Yves Rocher har bla den sistnämnda. De kan även ha vanilj men var så länge sen jag handlade där.

Annars tycker jag Oriflames "Volare" luktar gott, lite söt upplever jag den som. Kan ana att den är en kopia på Lancomes Tresor.

Annars är Musk by Alysha Ashley  (stavning?) lite åt det söta hållet, fast där kan jag ha heeelt fel.

Allt är ju efter vad bäraren tycker och hur parfymen funkar på dennes hud.
    Jag niger som tack för dina förslag.
    Aaliyah skrev 2012-09-13 20:41:22 följande:
    Coco Mademoiselle är ju ett sött elände
    Den har jag använt många år men jag vet inte om dom har ändrat den för den jag köpte igår luktade så konstigt att jag lämnade tillbaka den och fick pengarna tillbaka. Den luktade väldigt underligt och inte alls så söt som jag minns den.

• Ermenegildo
    Söt?
    I'm that star up in the sky I'm that mountain peak up high Hey I made it I'm the worlds greatest
  • avstängd
    Ermenegildo skrev 2012-09-13 20:48:02 följande:
    Söt?
  • Aaliyah

Det finns en doft av L'artisan Parfumeur som heter Vanlia. Den luktar lite som vaniljmaräng. Finns på NK.

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Insanejane77

Hugo Boss woman (den som ser ut som en halvmåne, inte den runda) är en söt parfym som jag använder och ofta får mycket uppskattning för :)

• Aaliyah

Cerruti 1881 pour femme

• avstängd

Kul med förslag! Köpte Armanis Aqua di Gioia i veckan men är inte helt nöjd.

• Tiger Fizz
    avstängd skrev 2012-09-13 20:29:37 följande:
    Men jag vet ju inte vad som anses vara en söt parfym. Det är därför jag frågar. Fruktiga dofter är söta sa Tiger Fizz? Trodde dom var mer fräscha? Ni ser ju, jag fattar ingenting. Skäms

Ja i jämförelse med blommiga blir de fruktiga mer "söta" i doften.Blommiga dofter är lite mer skarpa tycker jag.Det har inget med att det skulle vara mer fräscht,smaken är som baken..=)
    Even forever don´t seem like long enough
Svar på tråden Vad är en söt parfym?