• Anonym

vart ska vår son bo?

Jag körde fem mil enkel väg i fyra år innan barnens pappa också flyttade till staden där vi nu bor. Det är sådant man får göra när man separerat. Ofta körde jag ett par resor till om och när något av barnen ville vara med en kompis på stället vi tidigare bodde och där pappan fortfarande då bodde kvar. 

Skulle aldrig ha kommit på tanken att barnen inte också skulle bo med sin pappa.
    Vad då inte dela på syskonen? Du är beredd att separera barnet från pappan för att syskonen ska träffas på daglig basis och för att sonen diggar din nya karls barn (bor de barnen alltså hos er på heltid?) och det tycks du ju tycka är helt okej? Vilket märkligt resonemang.  

• Anonym
    Tramsa skrev 2012-09-14 11:03:52 följande:
    Oj, vad jobbigt.

Jag tror inte att heltid med ett småsyskon anses så mycket mer värt än halvtid med storasyskon och naturligtvis bägge föräldrarna att du skulle kunna få igenom detta krav i någon boendetvist. 
    Med skolan är det förstås knepigt. Jag antar att sonen är skriven hos pappan eftersom han går på förskola där?
    ja han är skriven hos pappan. 

jag förstår inte varför ni inte ser problemet i de hela...? 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-14 11:05:51 följande:
    nej jag tänker på vårt barn. jag vill inte att han ska vara ensam eller utstött 

detta är en praktisk fråga hur vida man vill köra 10 min för att lämna och hämta på förskola/skola 
    Ja, det bör man väl rimligtvis vilja om man har skilt sig och flyttat? Det låter ju som om det är du som flyttat, eller har sonens pappa skaffat sig gården efter att ni skilde er?
  • Anonym

Ni har ju också ett alternativ att flytta närmare pappan. Det ringar dåligt i mina öron också att du hellre separerar far och son än syskonen. Eftersom han har syskon hos sin pappa också och aktiskt redan går i fsk där med vänner är det kanske mer logiskt att det blir där han ska bo om man ska gå på sitt resonemang?

• Anonym

okej... men vem som har tagit initiatvet att dela på oss är väl inte relevant i denna frågan??... 

ok så ni tycker alltså jag inte har någon rätt alls i all vilja ha vår son på heltid? 

• Anonym
    Queenie70 skrev 2012-09-14 11:09:50 följande:
    Vet en hel del föräldrar som bor ännu längre ifrån men som ändå har varannan vecka och tar besväret att åka långt och hämta och lämna på skolan som finns i närheten av ett av hemmen.
    Jepp, jag är en av dem. Jag flyttade från den mindre orten och in till en större stad, och då såg jag det som självklart att den större logistiska bördan hamnade hos mig. Mitt beslut skulle förstås inte drabba vare sig barnen eller pappan och definitivt inte beröva dem deras nära relation till varandra och andra viktiga personer i deras liv. Mycket bilkörning blev det. Och det var värt varje mil. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-14 11:13:35 följande:
    okej... men vem som har tagit initiatvet att dela på oss är väl inte relevant i denna frågan??... 

ok så ni tycker alltså jag inte har någon rätt alls i all vilja ha vår son på heltid? 
    Nej. Det tycker jag verkligen inte. 
  • Anonym
    Queenie70 skrev 2012-09-14 11:09:50 följande:
    Vet en hel del föräldrar som bor ännu längre ifrån men som ändå har varannan vecka och tar besväret att åka långt och hämta och lämna på skolan som finns i närheten av ett av hemmen.
    ja jo de kan man ju absolut göra men tekniskt sett är de rätt omöjligt i denna fråga eftersom både jag å min man har obekväma arbetstider så att köra flera gånger om dagen är inte att tänka på
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-14 11:13:35 följande:
    okej... men vem som har tagit initiatvet att dela på oss är väl inte relevant i denna frågan??... ok så ni tycker alltså jag inte har någon rätt alls i all vilja ha vår son på heltid? 

Jag förstår att du VILL det. Men det är vad DU vill. Pappan kanske också vill ha sitt barn på heltid? Och tycker att ett liv där man måste konkurra med syskon om sin mammas uppmärksamhet inte gynnar barnet, utan att det är bättre att du bara har barnet varannan helg? Dessutom så har ju barnet en lantlig miljö där, med mycket utevistelse, närhet till naturen o.s.v. Superbra för ett barn! Skulle du vilja byta till att bara träffa ditt barn varannan helg, på de premisserna? De är ju lika "välgrundade" som dina - dvs tyckande och argument som gynnar ens egen vilja...
Svar på tråden vart ska vår son bo?