• Anonym

vart ska vår son bo?

Men kan du inte svara på om din mans barn bor hos er på heltid?

• Anonym

Så länge barnet går på dagis så får dom gå på 2 olika dagis varannan vecka (iallafall här) kolla upp det och då får han leka med andra barn du behöver inte köra 20mil/dag  och alla blir nöjda. när du sedan börjar jobba och han i skolan så skulle du ju liks i närheten av där han nu är skriven så då gör det ju varken till eller från om han går där eller inte.

• Anonym

min mans barn bor hos oss den veckan min son inte bor hos oss, dvs att de bara ses 2 helger i månaden.

jag jobbar som pers. assistens och jobbar dyngspass å andra obekväma tider

jag har kollat och 2 förskoleplatser finns de inte pengar till 

• Anonym

ja precis vi hjälps åt

nja hans pappa har inte så mycket att säga om man säger så... rätt tyst av sig 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-14 13:42:57 följande:
    min mans barn bor hos oss den veckan min son inte bor hos oss, dvs att de bara ses 2 helger i månaden. jag jobbar som pers. assistens och jobbar dyngspass å andra obekväma tider jag har kollat och 2 förskoleplatser finns de inte pengar till 

Fast inte betalar ju du två platser du betalar för din plats och exet för sin och har du inte råd till det hur tänkte du då göra om han flyttar till dig på heltid?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-14 13:42:57 följande:
    min mans barn bor hos oss den veckan min son inte bor hos oss, dvs att de bara ses 2 helger i månaden.

jag jobbar som pers. assistens och jobbar dyngspass å andra obekväma tider

jag har kollat och 2 förskoleplatser finns de inte pengar till 
    Så då finns det inga problem att sära på just de syskonen i alla fall då? De klarar av att bara träffa sitt småsyskon  (er gemensamma) varannan vecka? Det kanske är något du kan ta intryck av då?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-14 13:46:38 följande:

Fast inte betalar ju du två platser du betalar för din plats och exet för sin och har du inte råd till det hur tänkte du då göra om han flyttar till dig på heltid?
    fast de är ju inte jag som betalar... jag har fått ett nej från kommunen angående 2 dagisplatser
  • Anonym
    Iam skrev 2012-09-14 13:54:05 följande:
    Vad jag inte förstår är varför föräldrar inte tänker på hur en flytt påverkar barnet.. INNAN dom flyttar. 

När jag träffade min sambo var han väldigt tydlig med att han inte hade några som helst intentioner att flytta på sig. Hans barn är uppväxta här, har sina vänner här och sin skola här.. Det är här dom ska fortsätta bo och även han. För mig var det bara att gilla läget och flytta, eller släppa relationen. Jag hade inga barn så jag kunde flytta.

Min sambos ex bodde oxå på denna orten innan och var väldigt noga med att det var här barnen skulle bo. Tills hon träffade man som bodde i en annan kommun 3 mil bort. Än så länge funkar det med varannan vecka, även barnen inte får leka med så mycket kompisar på mammaveckan. Det är nämligen få föräldrar som vill köra 12 mil på en kväll för att lämna och hämta barn. Kompisarna ringer alltid till oss, och när vi säger att barnen är hos mamma så säger dom att då kan dom kanske leka nästa vecka när dom är hos oss oss istället.

Varför tänker man inte på sånt?
    Jag förstår det inte.
    Det är en sak när barnen är äldre och sköter sig själva, börjar närma sig utflytt.
    Men så länge dom är små är det väl i allas intresse att tänka på vart man flyttar...

Eller är det bara jag som är knäpp?  
    nä de är väl helt rätt...
    jag va lite för snabb och i stundens hetta av nykärhet så tänkte jag inte alls på framtiden... väldigt dumt 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-14 13:47:37 följande:
    Så då finns det inga problem att sära på just de syskonen i alla fall då? De klarar av att bara träffa sitt småsyskon  (er gemensamma) varannan vecka? Det kanske är något du kan ta intryck av då?
    de vet inte jag de är 13,15,18 år gamla och trivs nog ganska bra med att träffa de små så sällan
Svar på tråden vart ska vår son bo?