• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • Snöfrid

Nej!!!!=(=(... beklagar. Vet hur förjävligt det är...=(...har ni i frysen också?

Bebisfabriken skrev 2014-10-29 06:30:29 följande:

Hoppet är över! Testet är blankt idag efter plus söndag, måndag och tisdag.

• Bebisfabriken

Ja riktigt jävligt!
    Vi har ett i frysen. Vi har nu bokat tid för fertilitetsutredning för vi vill kolla upp fruns kropp innan vi går vidare. Fick tid om 3,5 vecka.

• Snöfrid

Hur många försök har ni gjort? Och vad gör de på en fertilitetsutredning och vad kostar det? Är det på Rpc?

Bebisfabriken skrev 2014-10-29 11:15:50 följande:

Ja riktigt jävligt!

Vi har ett i frysen. Vi har nu bokat tid för fertilitetsutredning för vi vill kolla upp fruns kropp innan vi går vidare. Fick tid om 3,5 vecka.

• Bebisfabriken

4 insemination (gravid på 3e MA v 8-9)
    2 Ivf ( 2 ägginsättningar)

Vet inte riktigt vad dom gör på utredningen. Är på St Göran via landstinget.

Vi känner just nu ganska lite förtroende för RPC.

• Snöfrid

Ja just ja. de Hade sagt att ni inte får göra fler försök va? Eftersom ni redan har ett barn "genom de"?

• Bebisfabriken

Ja det här är vårt sista försök enligt Johannes. Jag tycker dom är väldigt dåliga på att informera.
    När vi satte in senaste ägget så sa han att förra försöket va så dåligt resultat. Det glömde dom berätta när vi var där då. Och om det blev så otroligt dåligt resultat så kanske dom bör rekommendera att man utreder varför innan dom glatt tar emot 35000kr till och vi får i princip ett lika dåligt resultat. Eller kanske att man ska prova andra typer av sprutor eller doseringar som dom gör i Danmark. Här känns som dom kör standard rakt av. Samma behandling kan ju omöjligt passa för alla människor.

• Regnbågsbebis1

Jag önskar er alla lycka till!! Vi har också gjort denna resa å vilken berg och dalbana sen. Alla känslor som svämmar över. Alla oroliga tankar och känslor man har. Besvikelsen när man inte lyckas få det där plusset som man så gärna vill se. Men allt är värt de när man väl får det där plusset. våran lille son är nu över året och den glädjen och lyckan han ger oss varje dag är obeskrivlig. Jag önskar er all lycka till med bebis verkstan och håller alla tummar för att ni alla får eran egna lilla regnbågsbebis Massa kramar från oss <3

• Snöfrid

Hur går det för er?

Bebisfabriken skrev 2014-11-02 05:17:35 följande:

Ja det här är vårt sista försök enligt Johannes. Jag tycker dom är väldigt dåliga på att informera.

När vi satte in senaste ägget så sa han att förra försöket va så dåligt resultat. Det glömde dom berätta när vi var där då. Och om det blev så otroligt dåligt resultat så kanske dom bör rekommendera att man utreder varför innan dom glatt tar emot 35000kr till och vi får i princip ett lika dåligt resultat. Eller kanske att man ska prova andra typer av sprutor eller doseringar som dom gör i Danmark. Här känns som dom kör standard rakt av. Samma behandling kan ju omöjligt passa för alla människor.

Svar på tråden Rengbågsförsök?