• Reb

    Intrauterin fosterdöd och missfall

    Hej

    Jag hade denna tråd under oro för missfall först men vill ändra hit och höra om det är fler som har liknande historia.

    Den 27 juni i år föddes vår lilla dotter i vecka 24 död.
    Våran värld rämnade totalt. Storebror 3 år ville väcka henne och vi försökte förstå vad som hade hänt. Man kan säga att denna sommar har varit en riktig piss-sommar!
    Begravningen var i slutet av augusti och idag har vi urnsättning.
    Det enda jag och min sambo kan tänka på är ju såklart att på nytt bli gravida så man kan få ngt glädjeämne i denna sorg och förlust.
    Och gissa om vi blev glada när vi efter att ha väntat en mens som man ska blir gravida på nytt. Det var första gången på över 2 månader som jag kände uppriktig glädje, jag kände att nu vänder det, NU är det vår tid.
    Sen 2 dagar innan begravningen så får jag missfall.. Väldigt tidigt, vara bara gravid en vecka men det var inte vad vi behövde.
    Ägglossningen kom igång efter några veckor så nu har vi såklart försökt igen och hoppas på mirakel.
    Med vår son blev vi gravida efter några månader att vi börjat försöka och allt löpte på komplikationsfritt. Med vår dotter blev vi gravida efter ca 3 månader att vi börjat försöka och allt var bra tills jag gick på kontroll i v.24 och inget hjärtljud hittades.
    Hon har genomgått obduktion men inget på varken henne eller mig, moderkakan eller navelsträngen var fel, hon bara dog av ingen anledning.
    Och nu när jag blev gravid på första försöket efter vår dotter fick jag missfall i v.5.
    Har detta hänt någon därute? Är det någon som blivit gravid 2 månader i rad?
    Finns det några historier som liknat min med bra slut?
    Jag är 30 år, röker inte, dricker inte, äter inga mediciner och är inte överviktig.

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Intrauterin fosterdöd och missfall
  • Anonym

    Beklagar verkligen era förluster! Jag förstår att du efter de här fruktansvärda händelserna känner dig matt och trött på allt, och svårt att hitta gnistan igen. Dock är det ju en stor glädje att ni har ett barn och vet att ni kan bli gravida, så hopp finns det förstås att ni ska kunna få ännu ett barn. Håller tummarna för er!

  • Anonym

    Beklagar eran sorg!! :(
    Min första graviditet väntade jag tvillingar. Sorgligt nog vände allting fort och resultatet blev en frisk dotter i v.33.

    Nästa graviditet fick jag missfall 12+0.  Började invänta mens men istället blev jag illamående 5veckor efter missfallet och plussade, så jag hade inte ens mens mellan missfall och nya graviditeten. Allt gick vägen den gången! :) 

    Ingenting är omöjligt!

    Lycka till ! :) 

Svar på tråden Intrauterin fosterdöd och missfall