Inlägg från: Anonym (varva ner) |Visa alla inlägg
  • Anonym (varva ner)

Sambon glömde stänga kylen över natten...

Men jösses ta det lite lugnt nu Jag tror nog inte du behöver slänga nått alls. Kylen går ju ändå plus att det finns kyla i den sen innan. Har åkt med matvaror i bilen i timmar och sen har det stått ett bra tag innan jag plockat in det och aldrig har det varit nått problem.

• Anonym (varva ner)

Du ser på maten och känner på lukten om det är dåligt, vilket jag starkt betvivlar. Det ända jag kanske (ja kanske) skulle göra är att steka upp köttfärsen och frysa in den.
    Låt mejeriprodukterna bli kall och jag lovar att du ser på mjölken direkt om den är sur. Tånk dig en varm sommardag när man ätit ute i gassande sol och suttit ett tag innan man tagit in maten. Betydligt värre kan jag lova men ändå inget man tänker nämnvärt på  

• Anonym (varva ner)
    Anonym skrev 2012-09-15 08:21:09 följande:
    Du får slänga allt enligt sambon som jobbar i livsmedelsbutik.
    Jadu i en livsmedelsbutik eller restaurang gäller väldigt hårda regler för att inte riskera något och för att följa egenkontrollen enligt miljökontorets alla regler och lagar. Äger själv en snabbmatsrestaurang. Men hemma? Knappast samma sak. Änvänd smak och luktsinnet ni fötts med! Att sen hållbarheten blir kortare visst, men sluta släng allt hela tiden !
  • Anonym (varva ner)
    Anonym skrev 2012-09-15 08:33:50 följande:

Vad irriterad man är då!!! Vaknat på fel sida av sängen eller?

Nä, har inte gått och lagt mig än och det ska till betydligt mycket mer för att jag ska bli irriterad Dock är det störande när folk ger råd och hänvisar till en som jobbar med det och rådet är bara en gissning inget man har direkt koll på.  

Som det t.om står på livsmedelsverkets sida så klarar sig oöppnade mejeriprodukter i rumstemperatur en viss tid men hållbarheten blir sämre. Även där står det lukta och smaka och bedöm själv innan ni slänger även sånt som gått ut i datum. 
  • Anonym (varva ner)
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-09-15 09:16:50 följande:
    Jag tror jag smäller av, hur tror ni att människosläktet överlevt innan kylskåpet hamnade i var mans hem? Min mamma och pappa växte upp på bondgårdar utan kyl och frys... :-P

Jag skulle inte slänga något av det ts räknat upp.  
    Åh tack ! Vi hade inte ens kyl i sommarstugan när jag var barn men vi åt gott varje dag ändå utan matförgiftning och visst händer det att inte gasolkylen går igång nu för tiden men ändå klarar vi oss galant  
Svar på tråden Sambon glömde stänga kylen över natten...