Inlägg från: Anonym (Olivia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Olivia)

Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?

Jag är en riktigt överviktig 22-årig tjej, nästan 100 kg till 162 cm. Blont halvlångt hår och rödlätt hy. Idag rensade jag ut alla för små kläder ur garderoben och har bestämt mig för att köpa nya som jag faktiskt kan ha! Jo, jag vill gå ner i vikt, men jag vill se snygg ut på vägen dit också. Nu behöver jag er hjälp med beskrivningar och bilder på "outfits" som passar en tjej i min storlek. Jag har absolut noll känsla för stil, vad som passar ihop och vad som passar en stor kropp. Har en stor hängmage efter graviditet som jag gärna döljer om det går... Färger spelar ingen roll, gillar alla färger och mönster! Så, snälla ge mig tips!

• Svar på tråden Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?
  • Anonym (Olivia)
    Betty Ballbreaker skrev 2012-09-15 13:52:33 följande:
    En stickad poncho ( finns jättemånga härliga i butikerna nu) med tjocka strumpbyxor eller tights. Kanske med stövlar eller kängor till.

Åh, poncho, tjocka strumpbyxor och stövlar lät jättefint! Höstigt och mysigt. Men jag har några frågor (som jag skrev i ts, jag har NOLL känsla för stil!) Vad mer ska jag ha på mig? Det räcker ju inte med poncho och strumpbyxor - vad ska jag ha under? Och har du tips på färgkombinationer som kan bli fina? Tack för att du svarade?
  • Anonym (Olivia)
    Mandarino skrev 2012-09-15 13:58:38 följande:
    Säger som ovan.. Har lagt märke till att många överviktiga har för små kläder som sitter väldigt tight och det är inte fint. Precis som det inte är fint med smala tjejer som har för små kläder! Men passa dig så du inte har för stora heller för då ser det säckigt ut :) Ett par tights med någon snygg tunika eller kofta :D Här kan du säkert hitta en massa tips www.onestopplus.se/home/index.aspx

Tack för tipsen! det är lite det här som är mitt problem: jag klär mig redan i "ett par tights och tunika", det är typ den enda slags kläder jag äger. Tights för att det är allra bekvämast för mamma-magen. Men jag trodde alltid att tights på överviktiga var big no-no? Fast det beror kanske på vad man har till? Räcker det verkligen med tights och tunika, behövs inget under? Vill inte se ut som att jag glömt ett plagg hemma, typ. Du har inga bilder på snygga kombos med tights/tunika? sorry för många frågor, jag verkligen suger på mode!!
  • Anonym (Olivia)

Är det snyggt med ett tunt skärp i midjan om man har en lite längre tunika?

• Anonym (Olivia)

www.google.se/search&source=mog&hl=sv&gl=se&client=safari&tab=wi&q=overweight%20women&sa=N&biw=320&bih=306#p=4 Det är inte jag på bilden men jag ser ut ungefär såhär (lite mindre bröst kanske) - hoppas länken funkar!

• Anonym (Olivia)

Nej den funkade inte... Fan oxå. Ska försöka ordna bild.

• Anonym (Olivia)
    Betty Ballbreaker skrev 2012-09-15 20:20:17 följande:
    Ha nåt långärmat under ponchon. Är det en tjock poncho, mer som ett ytterplagg, så bör du ja mån tunika eller nåt under. Ha några kraftigare skor till, typ kängor, så balanserar de upp att du är rund. Att klä sig ton i ton är snyggt, t ex olika nyanser av grått. Annars svart på benen och vilken färg som helst på ponchon, typ lejongul vore snyggt:)

Hoppas länken funkar nu: m.nelly.com/se/Product/396512/12 En sån här? med svarta tjocka strumpbyxor och svarta kängor till? Vad mer skulle du ha till, för att göra det hela komplett? Vilka accessoarer? Och skulle det funka att ha en jacka över den här, och en scarf? (för just denna poncho verkar ju vara ett inneplagg)
  • Anonym (Olivia)
    Lena skrev 2012-09-15 14:51:59 följande:
    Hur är övervikten fördelad? Har du någon midja? Stora bröst? Stor rumpa? Stora lår?

Jag är klart äppelformad. Tjocka ben, platt rumpa, stor hängmage, medelstora hängbröst. Hahaha vad ful jag låter nu xD men nej, inga snygga kurvor tyvärr...
  • Anonym (Olivia)

Anonym (Olivia) skrev 2012-09-15 22:21:19 följande:

Jag är klart äppelformad. Tjocka ben, platt rumpa, stor hängmage, medelstora hängbröst. Hahaha vad ful jag låter nu xD men nej, inga snygga kurvor tyvärr...
  • Anonym (Olivia)

Det är inte jag på bilden ovan! Men lite så ser jag väl ut... Kanske inte riktigt lika rund som hon, och lite mindre bröst, men ganska nära.

• Anonym (Olivia)
    La Lola skrev 2012-09-15 22:55:50 följande:
    Av bilden att döma är nog du o jag rätt lika i formen men jag är storbystad.

Vad har du för klädstil då? Otroligt vacker tjej hon Gabifresh, tack för länken!
  • Anonym (Olivia)
    Anonym (tjockis) skrev 2012-09-15 22:52:40 följande:
    Jag tycker att alla plus size kläder är förbannat OSMICKRANDE och får en bara att se större ut. Jag går aldrig ens och kollar där utan kämpar för att hitta kläder i vanliga affärer det tar en jävla tid men det finns.

Snygga tighta jeansleggings som sitter skönt i midjan.

Sedan har lindex suveräna "dra in magen" strumpbyxor om man  har mycket lösfett, vilket jag har efter en kraftig viktnedgång (väger trots det 98 kg). Dom formar och drar in så att man får illusionen av snyggare kurvor, dom lever jag i. www.lindex.com/se/underklaeder/oevrigt/shapin... dom går ända upp till bhn så inga valkar rinner över, haha.

Sedan älskar jag kavajer. Kavajer som går in i midjan och sedan ut och slutar precis där magen slutar, det ger också illusionen av att se smalare ut. 

Jag går på att framhäva kurvor men på ett snyggt sätt! Och ser till att inga valkar sticker ut, det är absolut det bästa sättet att klä sig om man är stor istället för att dra på sig en massa oversize kläder som är osmickrande.

Snygga högklackade skor till är också ett tips för att se smalare ut. 

It's all about illusions ;D 
    TUSEN TACK för de konkreta tipsen! Jag suger i mig allt! Särskilt detta gav mig en aha-upplevelse:

"Jag går på att framhäva kurvor men på ett snyggt sätt! Och ser till att inga valkar sticker ut, det är absolut det bästa sättet att klä sig om man är stor istället för att dra på sig en massa oversize kläder som är osmickrande."

Hittills har jag nog tyvärr gjort precis som du skriver i slutet av den meningen. Traskat runt i svarta leggings och oversize, fladdriga, oformliga toppar och tunikor. Allt för att försöka dölja min kropp istället för att framhäva den.    
  • Anonym (Olivia)

*Hitta några snygga jeans/leggings/treggings/strumpbyxor som håller in hänget
    *Satsa på lite mer ordentliga plagg istället för sladdriga tunikor
    *Glöm tjockis-scarfen
    *Snygga koftor och kavajer 

Japp, antecknat!

BH som lyfter samt högklackat får jag tyvärr skippa för jag ammar och använder ofta bärsjal/sele, men jag ska komma ihåg det inför framtiden.        

Tack alla som skriver! Någon som har lust att lägga in bilder också för mer inspiration?  

• Anonym (Olivia)
    La Lola skrev 2012-09-15 23:48:19 följande:
    Och du Ts, glöm inte en snygg frisyr!
    Det gör mycket för självförtroendet och då blir det roligare att klä sig fint också.

Ny frisyr är kirrad, klippte mig och färgade för ett par veckor sen

Jag har en till fråga till er kloka människor. Tänkte dra iväg till skopunkten nån dag, de har ju alltid 3 för 2. Nu är det ju snart höst och vinter så vad ska jag satsa på för skor? 3 par alltså, och de ska ju helst passa till alla mina nya outfits som jag håller på och fnular på. med hjälp av alla tips jag fått i den här tråden så tror jag att jag kommer köpa några tajta mörka jeans/leggings, söta klänningar och koftor/kavajer. Vad för skor passar till det?
Svar på tråden Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?