Anonym (Olivia) skrev 2012-09-15 14:31:26 följande:
Tack för tipsen!

det är lite det här som är mitt problem: jag klär mig redan i "ett par tights och tunika", det är typ den enda slags kläder jag äger. Tights för att det är allra bekvämast för mamma-magen. Men jag trodde alltid att tights på överviktiga var big no-no? Fast det beror kanske på vad man har till? Räcker det verkligen med tights och tunika, behövs inget under? Vill inte se ut som att jag glömt ett plagg hemma, typ. Du har inga bilder på snygga kombos med tights/tunika?

sorry för många frågor, jag verkligen suger på mode!!
Tunika o tajts räcker väl gott o väl (om jag får lägga mig i) sålänge tunikan räcker över baken ordentligt. Är den kortare behövs nog kjol eller byxor till. Ser inte klokt ut med folk som går ute i bara tajts o inget över baken.
Stil o matchningsbekymmer har jag också emellanåt.. har ju inget med storleken att göra, men ett tips är att kolla på de större nätshopparna, tex ellos, halens, laredoute (tror jag har mycket större kläder om jag inte missminner mig) osv, de brukar visa upp hela outfits som de satt ihop av bara deras egna kläder. Man behöver ju liksom inte köpa alltihop men är ju ett bra sätt att få kläm på hur modet just nu funkar och vad man själv tycker ser fint ut ihop och så.
Sen tycker jag alltid man ser lite mer välklädd ut om man har lite mer "ordentliga" kläder än bara tex en lös fladdrig tunika, utan istället kanske nått omlottplagg i lite kraftigare tyg med ett fint linne som sticker fram lite i urringningen. Ser mer klätt ut liksom, har man det till tights/leggings i lite tjockare tyg de också (ser mer ut sm riktiga byxor men ändå strechiga) så blir det ju en helt annan bild än en fladdrg tischa o tunna tights.