• mikipiki

Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?

Vad har du för kroppsform? För kläder sitter väldigt olika beroende på hur vikten är fördelad :)

• mikipiki

Tänkte också tipsa om Gabifresh :) fick det tipset när jag startade en liknande tråd :) hon klär sig jättesnyggt ibland!

• mikipiki
    La Lola skrev 2012-09-15 22:27:53 följande:
    Ja allt är kanske inte jättesnyggt men hon vågar ju! Och det inspirerar mig!
    Ja precis :)
    Anonym skrev 2012-09-15 22:17:40 följande:
    Har inte hittat en enda affär eller butik på nätet som har kläder som INTE ser tantiga ut i tjockisstorlekar. Jag fick nog och gick ner i vikt så jag kunde bli snygg igen. Vill aldrig mer tillbaka till tjockisstorlek, hur mycket jag än inbillade mig att jag var ändå fin som jag var då.
    jojo....kunde jag inbilla mig.
    Anonym skrev 2012-09-15 22:22:21 följande:
    Sporra henne att gå ner i vikt kanske. För kläder är betydligt finare i normala storlekar.  Så är det bara. Och folk ser allmänt fräschare ut normalviktiga än under/överviktiga.
    TS skriver i trådstarten att hon såklart vill gå ner i vikt, men vill se snygg ut under tiden hon gör det. Jag förstår henne fullständigt. Jag har hundratals misslyckade viktnedgångsförsök bakom mig och inte förrän i början på sommaren när jag accepterade min kropp, startade en liknande tråd som denna, fick tips, köpte lite nya kläder och började känna mig snygg så började min övervikt lossna. Jag kände mig sporrad av att äntligen kunna klä mig snyggt och motiverades av att vilja se bättre ut Glad

• mikipiki
    Anonym (tjockis) skrev 2012-09-15 22:52:40 följande:
    Jag tycker att alla plus size kläder är förbannat OSMICKRANDE och får en bara att se större ut. Jag går aldrig ens och kollar där utan kämpar för att hitta kläder i vanliga affärer det tar en jävla tid men det finns.
    Håller helt och hållet med om plus size kläder. De flesta plaggen ser ut som tält!
  • mikipiki

Vi har inte samma kroppsform (jag är timglasformad), men jag brukar oftast ha klänning eller kjol så att jag kan ha strumpbyxor under som håller in "hänget". Klänningar störta allmänhet brukar jag gilla på överviktiga (dom finns ju i så många olika utföranden), men jag är väldigt tjejig av mig också Drömmer

• mikipiki

Spelar det någon roll om det är hennes egna kläder när hon ger tips på vad man kan ha på sig? :/

• mikipiki
    Tååtan skrev 2012-09-17 11:33:00 följande:
    Bonprix.se har väldigt mycket bra! Deras jeans sitter som en smäck! Tunikor och klänningar passar och de ser inte tantiga ut!
    Jag tackar för det här tipset :) Dom hade jättemånga fina kläder!
Svar på tråden Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?