Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?
Mina råd är att välj en topp som framhäver brösten och som gärna är tajt kring bysten men som blir lite större kring magen. Välj gärna en pennkjol till i ett hårt material (viktigt eftersom åtsittande kläder i töjbara material kan framhäva eventuella celluliter och det är inte snyggt) som går till knät. Om du klarar det, ha gärna högklackat eftersom det gör benen snyggare. Jag håller med om att en bra bh är en superinvestering som gör alla kvinnor oavsett storlek snyggare. När du väljer en kofta så ha för guds skull inte en grovstickad, det gör även kvinnor i storlek 36 grova utan välj en i ett tunt stickat material och gärna en med lite tajtare armar om du har snygga armar. Längden på koftan bör helst vara längre än den topp du har på dig och den bör gå minst nedanför rumpan. Skippa tjockishalsduken, dvs den halsduk många kvinnor har som de tror drar uppmärksamheten från magen och döljer dubbelhakor, i själva verket tänker många tyvärr som jag jag 'aha, den där kvinnan tycker hon är fet och försöker dölja det med en scarf'... Ett halsband är ofta mindre uppenbart så vill du ha effekten som en sådan sjal ger så prova det istället.
Lycka till att hitta kläder!
Ett tips är att kolla engelska affärer (på nätet eller om du åker dit på semester), de har ofta ett mer varierat utbud av storlekar. Köper du på nätet så välj ett ställe som har tabeller där du kan mäta dig själv för storlekarna kan variera en del mellan olika länder. Laredoute är ett ställe där en del jag känner som är större än jag (157 cm och 75 kilo) har hittat superfina kläder men själv hittar jag av någon anledning nästan aldrig kläder jag vill ha där men det är värt att kolla.