• Lena

Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?

Hur är övervikten fördelad? Har du någon midja? Stora bröst? Stor rumpa? Stora lår?

• Lena

Försök få axlar större med tex axelvaddar för att jämna ut. Skaffa en bra bh som lyfter

• Lena

För med "damigt" mode om man är rund, men i det här fallet även kurvig

evaslivmedsomsman.blogspot.se/2012/08/ny-40-talsklanning-new-40s-style-dress.html
    evaslivmedsomsman.blogspot.se/2012/09/basplagg-wardrobe-staple.html

Framhäv det du tycker bäst om så ser man inte de sämre sidorna lika mycket. Sen välj en färgskala du ser bra ut. Håll alla tröjor mot ansiktet och de ska få ansiktet ha ha en snygg färg, då har du rätt färg på kläderna.

• Lena
    Anonym (Olivia) skrev 2012-09-15 23:44:29 följande:
    *Hitta några snygga jeans/leggings/treggings/strumpbyxor som håller in hänget
    *Satsa på lite mer ordentliga plagg istället för sladdriga tunikor
    *Glöm tjockis-scarfen
    *Snygga koftor och kavajer 

Japp, antecknat!

BH som lyfter samt högklackat får jag tyvärr skippa för jag ammar och använder ofta bärsjal/sele, men jag ska komma ihåg det inför framtiden.        

Tack alla som skriver! Någon som har lust att lägga in bilder också för mer inspiration?  
    Jag tycker Boobs aningströja ger skysst form fast den är för amning.

Halens brukar ha vanliga kläder upp i stora storlekar.
  • Lena
    Anonym (Olivia) skrev 2012-09-15 23:59:36 följande:

Ny frisyr är kirrad, klippte mig och färgade för ett par veckor sen

Jag har en till fråga till er kloka människor. Tänkte dra iväg till skopunkten nån dag, de har ju alltid 3 för 2. Nu är det ju snart höst och vinter så vad ska jag satsa på för skor? 3 par alltså, och de ska ju helst passa till alla mina nya outfits som jag håller på och fnular på. med hjälp av alla tips jag fått i den här tråden så tror jag att jag kommer köpa några tajta mörka jeans/leggings, söta klänningar och koftor/kavajer. Vad för skor passar till det?
    Satsa på jeans inte leggings, leggings utstrålar tjockis som inte kan ha något annat...
    Välj gärna jeans som blir lite bredare nedtill så du får samma bredd där som vid höften.

Välj gärna skor med en liten bred klack som ett av paren och sen ett annat med högre klack.
  • Lena
    mikroE skrev 2012-09-16 11:00:52 följande:
    Ja det är en bra modell om man vill se smalare ut men den kan tyvärr vara svår att få tag på i min erfarenhet. Dessutom måste jeans ha väldigt bra passform när man är lite större för att de ska vara snygga och ofta är det svårt att hitta om man inte är just timglasformad.
    Jag tycker jeans är svårare att hitta om man har mycket kurvor.
    Jag kan rekomendera Lewis 501 om man är rätt jämntjock, jag hade det när jag hade 30kg övervikt.
  • Lena
    Anna Paulita skrev 2012-09-16 11:45:33 följande:
    Fast poncho på en överviktig person? Det gör väl bara att man ser ännu större ut än man faktiskt är.
    Det är vad jag oxå tror men jag kan ha fel. Det döljer allt snarare än trollar fram former
Svar på tråden Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?