• ansen

Hur var ert dop?

Marlean skrev 2012-09-15 22:00:52 följande:
    Här vill jag höra dopberättelser. Hur var ert dop? Vad hade ni för sånger? Live framträdanden? Vad bjöd ni på för gott efteråt?
    Vi hade hyrt en lokal och hade bjudit in ca 40 personer, släkt och vänner.

Vi hade en liten vacker gammal kyrka så det ekade inte tomt bland raderna. Och en ung präst som verkligen gjorde ceremonin rolig och vacker.

2 vänner till oss som även är musiker sjöng och spelade denna låt: "Himlen i min famn"

och det passade så bra eftersom vi hade dopet i december.

De jöng även två psalmer som jag inte minns nu men de är ovanliga och prästen hade aldrig hört dem...tydligen nya.

Sen bjöd vi på mat i lokalen som var dukad med kopparfärg, ljusblått och vitt... allt matchade från inbjudningskorten till tackkort...vi hade massor med ballonger överallt i taket, vita blommor på borden och ljuskoppar i koppar.

Vi bjöd på en kycklinggryta och bjöd sedan på en chokladtårta med polkasmak, kakor och kaffe.

Mellan middag och kaffe så tog vi fram färg, glitter och penslar och en stor pannå som alla gäster fick måla nåt på. Den blev jättefin och en kul minne av dopet. Vi hade även en gästbok där alla gäster fick skriva goda råd till vår son inför framtiden.

Efter middagen så hade vi gjort ett bildspel på grav och första tiden på vår son... i slutet hade hade vi en ruta i bildspelet "Sen var det ju en sak till...." och så en bild på mig och min man när vi gifte oss i stadshuset (i smyg 3 månader innan, ingen visste) och så "jo, VI HAR GIFT OSS!" ...folk bara skrek rakt ut :) Det var ganska kul :)

Sen var dopet slut och då började bröllopsfesten... så vi dukade fram vin och öl och snacks satte på musiken, sen hade vi fest hela natten med nattamat etc :)
Svar på tråden Hur var ert dop?