Hur var ert dop?
Här vill jag höra dopberättelser. Hur var ert dop? Vad hade ni för sånger? Live framträdanden? Vad bjöd ni på för gott efteråt?
Här vill jag höra dopberättelser. Hur var ert dop? Vad hade ni för sånger? Live framträdanden? Vad bjöd ni på för gott efteråt?
Vad hade ni för tårtor? Fyllning tex? Hur många hade ni bjudit? Hade du gjort pajerna själv?
Saken är den att vi ska döpa vår lilla snart och ha ca 55 personer som kommer men frågan är ju vad man ska bjuda på för att det inte ska kännas "för lite" och samtidigt inte bli för dyrt eller så. Man vill även ha något som går att förbereda mycket då vi ska ha dopet vid halv ett på dagen.
Fast en gryta för 55 personer låter som rätt mycket mat. Hur mycket ska man beräkna då?
Fast gulasch är ju jättegott nu när jag tänker, är väl mest orolig att det inte ska 1. bli gott 2. räcka till alla 3. passa med tårta efteråt. Inte är jag bra på att baka bröd heller.
Tack för tipsen allihopa!
Blev dock av en slump något helt annat för oss. :P
Det blev potatisgratäng, sallad, baugetter, slottsstek och tandorikyckling med kall sås till och grönsaker samt rostad lök. Efter det tårtor, men det blev bra.
Låtarna blev: Du vet väl om att du är värdefull, Välkommen till jorden, En värld full av liv, O store gud, och Imse vimse spindel.
Lillan somnade precis när hon fått välsignelsen. :D
P.S. Både jag själv och gudmor höll tal till min dotter och det blev några tårar hos åhörarna. =)