Anonym (orolig) skrev 2012-09-16 22:24:35 följande:
Tack för era svar! Jag ska väl skicka en ansökan om underhållsbidrag till Fk och vi ska se vad som kommer ut. Har aldrig tänkt att jag behöver blanda in en officiell instans i vårt liv - och vad kommer nästa gång, när vi inte är överens - advokaten?? Domstol?? Hur som helst, om han sen ifrågesätter boendet efter FKs svar - då får jag ta nästa steget. Jag hoppas fortfarande att han genomtänker det hela och slutar med det tråkiga taktikspelet som har bara en målsättning, att inte gå med på vad jag tycker - inte ens diskutera på ett rättvis sätt. Lite svårt att inse för mig att det kanske kommer att vara jobbigt hela tiden framöver, det är bara början, hur ska jag stå ut med det, det tar så otroligt mycket energi och det hela gynnar barnen inte alls. Blir det nu alltid "emot mig" när det gäller allt kring barnen, semestertider, jul, etc etc
Ja, det är bra att du ansöker om underhållsstöd. Du ska inte låta pappan utpressa dig. Men är du helt emot växelvis boende? Det kommer att bli väldigt tråkigt för alla, särskilt barnen, om ni ska börja tvista om allt. Finns det någon möjlighet att ni skulle kunna komma överens med lite hjälp? Familjerätten erbjuder skilda föräldrar möjlighet till samarbetssamtal med någon utomstående medlare. Kan vara värt att pröva för att slippa konflikter.