• Amarre

Mac, värd priset?

Hej ni som har en macbook pro/air, tycker ni att den var värd pengarna? Hur länge håller den? Min 13-åriga dotter vill skaffa Macbook pro men jag tvivlar på att det är värt att betala så mycket för en dator. Är det så att de tar betalt bara för att det är en status-dator? Jag vet att mac-datorer är väldigt populära. Men finns det någon annan dator som liknar den men är lite billigare? 11 000 kan kännas lite mycket för en 13-åring, även om hon får spara ihop pengarna själv (det mesta i alla fall). Hon driver en rätt populär blogg som hon skriver i ca 3-5 gånger om dagen och då är det såklart roligare med en cool dator.

• Svar på tråden Mac, värd priset?
  • Amarre

Det jag är rädd för är att hon kommer tröttna på den efter ett tag och en mac är ju inget man köper bara sådär varje år. plus att nåt annat kommer ju vara inne om ett tag och då funderar jag om det kanske är bättre att köpa nåt lite enklare.

men tycker ni att mac-datorerna är lätta att jobba med? eller är de väldigt avancerade? eller gäller det bara att lära sig? datorn får ju inte vara allt för svår att arbeta med.

• Amarre
    Donum skrev 2012-09-17 19:26:54 följande:
    För en 13-åring tycker jag att det är för mycket pengar att lägga på en dator. Annars är den absolut värd pengarna. Har en Macbook Pro och kommer inte byta tillbaka till PC. Den största skillnaden är att den är grymt mycket snabbare, har längre batteritid och framför allt - det är aldrig några problem med den. 
    Mm precis... den kanske inte passar en 13-åring. även om mac är mer "problemfri" så kanske nån i hennes ålder kan leva med det.
Svar på tråden Mac, värd priset?