• Lacey

Mac, värd priset?

Jag är MAC-frälst så håller så klart på MAC. Men som redan sagt så har de längre livslängd, fryser eller kraschar aldrig, finns inte mycket virus (även om det är bra att tänka på att de ökar).

Som med allt är det en smaksak och vad som passar en är olika.

Tycker också det känns som väldigt mycket pengar för en 13-åring dock.
    Men å andra sidan kommer hon antagligen ha den längre än en pc och inte behöva byta upp sig.

• Lacey

De är lätta att jobba med, klart det tar lite tid innan man vänjer sig.
    Nuförtiden är dessutom Windows och Mac os inte så olika.

Men om hon har tendens att ledsna och kommer vilja byta till något annat så tycker jag det är för mycket pengar.

• Lacey

Kanske skulle kolla på en begagnad MacBook?

• Lacey

Har man hyfsad datavana så klarar de flesta sig bra i både pc och Mac-miljö.

Och kidsen idag brukar ju greppa sådant snabbt.

Dock tycker jag det är på tok för mycket pengar för en ung tonåring som lessnar snabbt. Möjligtvis en begagnad i så fall, annars är nog en billigare pcvariant ett mycket bättre alternativ.

Och även fast jag är Mac-frälst har jag aldrig förstått mig på det där mac och pc-hatet.
    Olika saker passar olika personer och jag har inget behov av att hävda det ena eller det andras storhet/uselhet.

Jobbar med lätthet i både Mac och pcmiljö men föredrar Mac.

• Lacey

Det går för övrigt alldeles utmärkt att stoppa in mer minne och byta hårddisk utan problem, även på de nyaste/de nya som kommer. Varför skulle det inte gå?
    (värstingvarianten med retinaskärm har dock fastlött minne)

Det som i mina ögon gör den prisvärda är att de har längre livslängd och slår du ut det på åren/drift så blir det inte dyrare, plus att de oftast inte behöver underhållas, kan stå på dygnet runt utan att krascha.

• Lacey

Det som gör dem mer prisvärda är ett överlägset operativsystem.

• Lacey

Fast det känns som du är en sån där typisk Mac-hatare och det spelar ingen roll vad jag skriver.

Så poängterar IGEN: som med allt är det en smak sak och vad man föredrar är personligt. För en del passar inte Mac.

Och i detta fall tycker jag det är för mycket pengar och att de bör satsa på en billigare pc-variant.

Och så mycket mer har jag inte att tillägga.

Svar på tråden Mac, värd priset?