• Racer x

Mac, värd priset?

Lacey skrev 2012-09-16 13:35:01 följande:
    Jag är MAC-frälst så håller så klart på MAC. Men som redan sagt så har de längre livslängd, fryser eller kraschar aldrig, finns inte mycket virus (även om det är bra att tänka på att de ökar).

Som med allt är det en smaksak och vad som passar en är olika.

Tycker också det känns som väldigt mycket pengar för en 13-åring dock.
    Men å andra sidan kommer hon antagligen ha den längre än en pc och inte behöva byta upp sig.
    Är det en helt ny MBP så går det inte ens att uppgradera varken minne eller disk.

• Racer x

Är man helt inne i windows så är det inte helt lätt att vänja sig vid Mac os. Har provat och det var ju hopplöst att hitta runt.

• Racer x

Räcker med att titta på prislappen, och vad som finns i datorn så undrar man ju vad det är som gör dom så prisvärda.

• Racer x
    Lacey skrev 2012-09-16 15:16:13 följande:
    Det går för övrigt alldeles utmärkt att stoppa in mer minne och byta hårddisk utan problem, även på de nyaste/de nya som kommer. Varför skulle det inte gå?
    (värstingvarianten med retinaskärm har dock fastlött minne)

Det som i mina ögon gör den prisvärda är att de har längre livslängd och slår du ut det på åren/drift så blir det inte dyrare, plus att de oftast inte behöver underhållas, kan stå på dygnet runt utan att krascha.
    Men tyvärr så kommer det en punkt då datorn blir för slö för senaste mac os versionen.

Min lilla dator som står i en garderob har varit uppe i 107 dagar.
  • Racer x
    Anghammarad skrev 2012-09-17 17:36:36 följande:

Javisst kommer den dagen, men jag har en känsla av att det dröjer väldigt mycket längre än med Windows. Jag har en iMac som jag köpte 2007. Den hade då MacOS 10.4 Tiger. Sedan dess har jag installerat i tur och ordning; 10.5 Leopard, 10.6  Snow Leopard,  10.7 Lion och nu senast 10.8 Mountain Lion. Datorn tuffar på utan problem, och det där med upptid är inte något som jag som Macägare ens funderar över. Jag startar bara om datorn när det kommer uppdateringar som kräver det.  

Men det skrev ju någon här ovan att den inte behövdes startas o i tid och otid .
Svar på tråden Mac, värd priset?