Du måste logga in för att svara i en tråd.

• stickkontakt

Hjälp mig få in mer färg i min klädstil!

Jag håller på försöka förrändra mig lite (eller mycket). Min klädstil för närvarnade är jeans, svart linne och en munktröja och gympaskor. Nu vill jag ha förrändring. Jag vill klä mig snyggt och prydligt men inte för tantigt. De svarta linnena ska bort och jag vill ha färg. Munktröjorna ska förpassas dit de hör hemma, till träningsplagg.

Men vad ska jag ha på mig då? Jag är totalt blind för vad som passar till vad och jag har ingen att rådfråga, alla mina vänner är lika dåliga som jag på sånt. Efter några smakrådstrådar här på FL har jag bestämt mig för att köpa dessa skor. Men vad ska jag ha mer än det då?

Jag är 168 cm lång och normalviktig men inte helt nöjd med min kropp. Magen är inte riktigt platt och rumpan har sett bättre tider så det är inte något jag vill visa upp. Jag är ganska bredaxlad, små bröst (75A), har en midja och ganska breda höfter och stora lår. Vad passar på den kroppsformen?

Länka gärna till snygga kläder och kombinationer eller bra bloggar. Modebloggar av spinkiga 18-åringar är inte rätt för mig  

• Svar på tråden Hjälp mig få in mer färg i min klädstil!
  • Mitjka

Kunde inte skrivit det bättre själv..
    Även jag går runt i jeans, linne och munktröja och jumpaskor.. Men vill ha en förändring till att se mer pryd och kvinnlig ut. Nu är jag dessutom gravid så jeansen kan jag ej ha på mig. Och att gå runt i mjukisar och leggings hela dagarna känns sådär..
    Har tyvärr inga bra tips..

Länken du dela går inte att se..

• stickkontakt
    Mitjka skrev 2012-09-17 10:56:02 följande:
    Kunde inte skrivit det bättre själv..
    Även jag går runt i jeans, linne och munktröja och jumpaskor.. Men vill ha en förändring till att se mer pryd och kvinnlig ut. Nu är jag dessutom gravid så jeansen kan jag ej ha på mig. Och att gå runt i mjukisar och leggings hela dagarna känns sådär..
    Har tyvärr inga bra tips..

Länken du dela går inte att se..
    Går det inte att klicka på ordet "dessa"? För mig går det. Lägger in en bild här då:

Jag fick barn för drygt ett år sedan och om jag inte klädde mig snyggt innan har det blivit värre nu. Precis som du så vill jag se lite mer kvinnlig ut.

• Duckan

Jag vet inte riktigt vad du vill få för tips, men sätt dig och bläddra i tidningar, eller H&M´s höstkatalog så ser du vad som finns i butikerna nu.

• Duckan

Svarta linnen kan du ha under färgglada koftor tex. I höst är det mycket vinrött på kläderna. En tröja kan alltid livas upp med en färgglad sjal/scarf.

• Clotilda

Om man ska syssla med färg finns det två vägar att gå - antingen genom mönster med färg eller genom colour blocking. Det där beror på vad man tycker är snyggast själv. Personligen är jag en colour blocking kind of person. =) Det betyder ungefär att jag gärna har enfärgade plagg, eller få färger i grafiska mönster och det blir på så vis olicka "block" där blusen är en färg, koftan/kavajen en färg, byxorna/kjolen en färg.

Jag tycker det låter som att du skulle passa i klänning med lite högre midja. Markera midjan. Vid en lite mer dressad klänning kan du dressa ner med en kofta och några avlsappnade skor. Om du har en mer vardaglig klänning kan du dressa upp med kavaj. Det här tycker jag är en snygg klänning som jag skulle para ihop med en mysig kofta, ett par tjocka strumpybox och ett par kängor. nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/klänningar/ax-paris-1107/slash-neck-belt-dress-310215-67/

• Clotilda

nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/klänningar/ax-paris-1107/slash-neck-belt-dress-310215-67/

Kanske blev en bättre länk där.

Vad har du för stilförebilder? Typ kända människor som du tycker klär sig snyggt? Ett tips är också att kolla in modekanaler på YouTube.

• stickkontakt
    Clotilda skrev 2012-09-17 11:16:21 följande:

nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/klänni.../

Kanske blev en bättre länk där.

Vad har du för stilförebilder? Typ kända människor som du tycker klär sig snyggt? Ett tips är också att kolla in modekanaler på YouTube.

Länken funkar inte men jag tror jag hittade den. Är det en gul för 249 kr? 

Jag vet inte riktigt vad jag gillar. Det är bara helt nyligen jag börjat fundera på kläder alls. Jag gillar när det ser ganska prydligt ut tror jag, inget frö utstickande. Klänning vet jag inte om jag vågar ha. Jag kanske kommer dit också en dag men än så länge vågar jag knappt gå ut utan mitt svarta linne

Om man till en början tänker sig att jag har jeans. Vilken jeansmodell passar till breda höfter, en inte särskillt platt rumpa och stora lår? Och vilka färger kan man ha till jeans? 
  • Flisan79

Jag tycker du ska börja med en bra bas om du ska byta ut garderoben. Tex ett par bra sittande jeans. Det är viktigare att de sitter bra på din kropp än att de är senaste trenden. På din beskrivning låter det som att du tex bör undvika stuprör och köra med bootcut för att väga upp låren.

En omlottkofta skulle både markera din midja och framhäva din lilla byst. Då kan du välja att antingen ha ett färgat linne under och sen en neutral färg på koftan eller tvärt om.

• stickkontakt
    Flisan79 skrev 2012-09-17 11:22:28 följande:
    Jag tycker du ska börja med en bra bas om du ska byta ut garderoben. Tex ett par bra sittande jeans. Det är viktigare att de sitter bra på din kropp än att de är senaste trenden. På din beskrivning låter det som att du tex bör undvika stuprör och köra med bootcut för att väga upp låren.

En omlottkofta skulle både markera din midja och framhäva din lilla byst. Då kan du välja att antingen ha ett färgat linne under och sen en neutral färg på koftan eller tvärt om.
    Det där var bra tips och det låter fortfarande som jag! Ska se om jag hittar något sådant.

Och tack för alla tips jag får, jag försöker lära mig och tar åt mig av vad ni säger. 
Svar på tråden Hjälp mig få in mer färg i min klädstil!