• stickkontakt

Hjälp mig få in mer färg i min klädstil!

Jag håller på försöka förrändra mig lite (eller mycket). Min klädstil för närvarnade är jeans, svart linne och en munktröja och gympaskor. Nu vill jag ha förrändring. Jag vill klä mig snyggt och prydligt men inte för tantigt. De svarta linnena ska bort och jag vill ha färg. Munktröjorna ska förpassas dit de hör hemma, till träningsplagg.

Men vad ska jag ha på mig då? Jag är totalt blind för vad som passar till vad och jag har ingen att rådfråga, alla mina vänner är lika dåliga som jag på sånt. Efter några smakrådstrådar här på FL har jag bestämt mig för att köpa dessa skor. Men vad ska jag ha mer än det då?

Jag är 168 cm lång och normalviktig men inte helt nöjd med min kropp. Magen är inte riktigt platt och rumpan har sett bättre tider så det är inte något jag vill visa upp. Jag är ganska bredaxlad, små bröst (75A), har en midja och ganska breda höfter och stora lår. Vad passar på den kroppsformen?

Länka gärna till snygga kläder och kombinationer eller bra bloggar. Modebloggar av spinkiga 18-åringar är inte rätt för mig  

• Svar på tråden Hjälp mig få in mer färg i min klädstil!
  • stickkontakt
    Flisan79 skrev 2012-09-17 13:09:21 följande:
    Bättre. Men vad är du ute efter. Liksom bankproper eller vardagssnygg? Personligen tycker jag att en figursydd tweedkavaj är allra snyggast på hösten. Såg att hm hade tre olika och alla såg bra ut. Något du kan tänka dig?

Jag är ute efter vardagssnygg. Kanske blir kavaj för strikt då? Jag kanske ska satsa på lite snygga koftor till att börja med. Jag har jättesvårt att hitta fina dock. Har sökt på hm, ellos och nelly men hittar ingen omlottkofta. Är det helt hopplöst 2011 eller?
  • Flisan79

Då funkar ju tweed . Ser propert ut men inte för mycket.

Hmm, ska se vad jag kan hitta...

• Duckan

Kan inte säga att jag sett en enda omlottkofta i butik, nej.

• Duckan

Finns ju tröjor som är lösa över magen, men lite mudd nedtill ts. Jag har ofta sådana för jag har också lite mage att dölja.

• Duckan

Den var fin. Dock fel längd till mina breda höfter, men kanske passar dig ts?

• stickkontakt
    Duckan skrev 2012-09-17 14:24:51 följande:
    Den var fin. Dock fel längd till mina breda höfter, men kanske passar dig ts?

Jag vet inte riktigt vad jag passar i. Har som sagt ganska breda höfter. Passar långa koftor bättre då?
  • Duckan

Jag har det om det är långa koftor, som inte smiter åt runt höften.

• Flisan79

Risken med långa koftor när man är bred om höfterna är att hela du ser större ut. Spec om de slutar där du är som bredast.

Svar på tråden Hjälp mig få in mer färg i min klädstil!