Inlägg från: Clotilda |Visa alla inlägg
  • Clotilda

Hjälp mig få in mer färg i min klädstil!

Om man ska syssla med färg finns det två vägar att gå - antingen genom mönster med färg eller genom colour blocking. Det där beror på vad man tycker är snyggast själv. Personligen är jag en colour blocking kind of person. =) Det betyder ungefär att jag gärna har enfärgade plagg, eller få färger i grafiska mönster och det blir på så vis olicka "block" där blusen är en färg, koftan/kavajen en färg, byxorna/kjolen en färg.

Jag tycker det låter som att du skulle passa i klänning med lite högre midja. Markera midjan. Vid en lite mer dressad klänning kan du dressa ner med en kofta och några avlsappnade skor. Om du har en mer vardaglig klänning kan du dressa upp med kavaj. Det här tycker jag är en snygg klänning som jag skulle para ihop med en mysig kofta, ett par tjocka strumpybox och ett par kängor. nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/klänningar/ax-paris-1107/slash-neck-belt-dress-310215-67/

• Clotilda

nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/klänningar/ax-paris-1107/slash-neck-belt-dress-310215-67/

Kanske blev en bättre länk där.

Vad har du för stilförebilder? Typ kända människor som du tycker klär sig snyggt? Ett tips är också att kolla in modekanaler på YouTube.

• Clotilda
    stickkontakt skrev 2012-09-17 11:21:32 följande:
    Länken funkar inte men jag tror jag hittade den. Är det en gul för 249 kr? 

Jag vet inte riktigt vad jag gillar. Det är bara helt nyligen jag börjat fundera på kläder alls. Jag gillar när det ser ganska prydligt ut tror jag, inget frö utstickande. Klänning vet jag inte om jag vågar ha. Jag kanske kommer dit också en dag men än så länge vågar jag knappt gå ut utan mitt svarta linne

Om man till en början tänker sig att jag har jeans. Vilken jeansmodell passar till breda höfter, en inte särskillt platt rumpa och stora lår? Och vilka färger kan man ha till jeans? 

Japp, den gula. Kanske lite färgstark att börja med men det är en vanesak. ;)

Med breda höfter och stora lår behöver du ett par jeans som balanserar upp det nertill - alltså inget som är på mode nu. Jag har samma form. Nu är det smalt och stuprör som gäller och det passar inte oss. Satsa på boot cut; lätt utsvängda byxor. Eller varför inte kostymbyxor? Det är diskret och prydligt, du kan ha mörka färger och matcha upp med något på överkroppen, som en diskret mönstrad blus med hög knäppning och fin krage. Snyggt också att ha ett längre halsband till det, och en mysig kofta.

Till jeans kan du ha i princip vad som helst, skulle jag tro. För mig är dock jeans i sig ett väldigt vardagligt plagg och det gäller då att dressa upp det lite, med till exempel en kavaj med uppkavlade ärmar eller några snygga skor.

• Clotilda

Försök tänkta bort musiken och posandet, det finns några bra idéer där. =)

Svar på tråden Hjälp mig få in mer färg i min klädstil!