Inlägg från: Flisan79 |Visa alla inlägg
  • Flisan79

Hjälp mig få in mer färg i min klädstil!

Jag tycker du ska börja med en bra bas om du ska byta ut garderoben. Tex ett par bra sittande jeans. Det är viktigare att de sitter bra på din kropp än att de är senaste trenden. På din beskrivning låter det som att du tex bör undvika stuprör och köra med bootcut för att väga upp låren.

En omlottkofta skulle både markera din midja och framhäva din lilla byst. Då kan du välja att antingen ha ett färgat linne under och sen en neutral färg på koftan eller tvärt om.

• Flisan79

Ett annat tips om man vill få in mer färg är att om du ser ett plagg i tex svart som du gillar. Kolla runt och se om samma plagg finns i fler färger och prova dem ist.
    Sen är det ganska viktigt att man tänker på vad man redan har i sin garderob och vad man kan använda till. Det är ganska meningslöst att köpa en färgglad tröja och sen inse att man inte har något till som matchar.

Nu under hösten är färgglada strumpbyxor fint. Då kan man ha en svart klänning men tex vinröda strumpbyxor och svarta skor. Jättesnyggt!

• Flisan79

Ärligt talat tyckte jag snittet på kavajen var en smula "damigt". Jag skulle kunna tänka mig samma men med slag.

Jeansfärg är mer årstid för mig. Mörka på höst/vinter och ljusa på vår/sommar.

Skulle jag bara välja ett par så skulle det vara åt det mörkare hållet eftersom att det ser mer "uppklätt" ut.

Det gör ingenting om en tröja sticker ut nedanför kavajen. Blir lite mindre kostymkänsla då.

• Flisan79

Bättre. Men vad är du ute efter. Liksom bankproper eller vardagssnygg?

Personligen tycker jag att en figursydd tweedkavaj är allra snyggast på hösten. Såg att hm hade tre olika och alla såg bra ut. Något du kan tänka dig?

• Flisan79

Och det enda negativa med andra kavajen var att den inte såg figursydd ut vilket jag tror du skulle passa bättre i.

• Flisan79

Då funkar ju tweed . Ser propert ut men inte för mycket.

Hmm, ska se vad jag kan hitta...

• Flisan79

Risken med långa koftor när man är bred om höfterna är att hela du ser större ut. Spec om de slutar där du är som bredast.

• Flisan79

Den sista tröjan var fin. Jag vet ju inte vilka färger du passar i men den gula är väldigt inne just nu. Den gröna funkar med men den rosa var lite för tuggummirosa. Själv skulle jag valt den svarta men jag har tex en vinröd jacka så jag får in färg på annat sätt.

• Flisan79

Av byxorna tror jag helt klart de första kommer ha större chans att sitta bättre.

• Flisan79

Koftan ser jättefin ut. Ser inte färgerna så bra i mobilen men antingen väljer du en neutral och har som på bilden färg under. Eller så kör du på en i färg.

Halsduken ser helt ok ut men personligen tycker jag de som är som en "cirkel" (snood) är snyggast och ger en modernare känsla. Finns tunna på tex Glitter.

www.ginatricot.com/m/se/sv/store/product

Svar på tråden Hjälp mig få in mer färg i min klädstil!