Hur många mackor behöver du äta för att bli mätt?
Utgå ifrån att du bara äter smörgås till frukost och något att dricka till. :)
Min sambo kan sätta i sig en halv limpa medans jag bara äter 2.
Utgå ifrån att du bara äter smörgås till frukost och något att dricka till. :)
Min sambo kan sätta i sig en halv limpa medans jag bara äter 2.
Kan inte äta mackor till frukost men till mellanmål eller lunch måste jag äta 4st för att bli mätt..(grovt bröd)
3 mackor brukar jag äta till frukost.
0,5-1 macka beroende på vad det är för bröd och pålägg på, men så är jag gbp-opad sen ca 3,5 år. Innan operationen så fick jag i mej max 2 mackor.
I vår familj "får" man inte äta sig mätt på mackor, taskigt va
Så att äta en halv limpa är inte aktuellt utan man får snällt ta en skål yoghurt el. gröt också. Eller ett par kokta ägg. Dessutom blir man snabbt hungrig igen om man äter huvudsakligen bröd till frukost. Det är min åsikt i alla fall.
Men skämt åsido så skulle min man säkert också kunna smälla i sig uppåt 7-8 smörgåsar om han fick. Han är ett stort fan av mackor och tar gärna en kvällsmacka eller två. Själv äter jag inte vanligt bröd utan bakar eget utan mjöl, och det blir ganska matigt så jag orkar bara en smörgås (med massa pålägg på).
Jag är vrålhungrig på morgonen, så åtminstone 4 mackor skulle det bli. I själva verket äter jag 2 mackor och en tallrik filmjölk med flingor ...
Max 2 st normalstora.
Äter jag mer så vänder det upp på muggen
Jäst ljust bröd mår jag apdåligt av, och ingen näring är där i det heller.
Ge mig en macka av ett grovt bröd med mycket frön och andra sädesslag, eller ett knäcke, till frukost.
Ost och rejäla grönsaksbitar på och så nån deciliter proviva eller mjölk och resten vatten.
3 mackor tror jag. Men då dricker jag grönsaksjuice till också. Ibland äter jag yougurt med flingor kombinerat med mackor, men då blir det färre mackor.
Jag har faktiskt inte koll på hur många jag äter. tänker inte på det.
Har ingen aning, äter inte mackor till frukost och vill inte ha det heller. Men jag drar väl till med två, med mycket pålägg.