• Anonym (OriginalNamnet)

Åh, vad ni som byter namn till nåt "finare" är töntiga..

Är det epidemi på namnbyten numera när folk gifter sig? Vet inte länge hur många i bekantskapskretsen och på jobbet som överger sina efternamn och hittar på nåt nytt "finare" efternamn. Ni är så extremt töntiga och kommer alltid vara dom nollor ni var från början. Det kan inget fejkat efternamn ändra på.

Vad tycker ni andra?

Visst det är ett fritt land så klart, men det här är i mina kretsar ett sätt att skaffa sig ett statusnamn så mindre vetande inte fattar att personen med bytt namn inte kommer från nån fin släkt från början utan egentligen heter typ Andersson, Svensson, Johansson etc. 

• Svar på tråden Åh, vad ni som byter namn till nåt "finare" är töntiga..
  • Anonym

Vad töntig du är som orkar skriva ett inlägg om det.... orka bry sig vad folk gör??

• Hannah76

Jag ser itne problemet?
    Det är väl kul när människor skapar något eget? Det finns ju många orsaker till att man inte villha kvar det efternamn man har med sig.

• Petrol

Vad är ett finare namn?

Det är väl o andra sidan trevlig att folk byter till ett namn de tycker är fint om de tycker nuvarande är fult?

• Mabaja

Jag vägrade att byta till Maria gustafsson... Och min man ville inte heta samma som min bror (båda heter Daniel)... Jag hade gärna behållt mitt efternamn.

En sak om man hittar på ett namn för man tycker det är trevligt att skapa sig ett nytt namn tillsammans, men det finns vissa namn som väljs för att klinga "finare". Adliga namn och liknande får man inte använda, men man väljer ett snarlikt för att bli lite märkvärdigare. Vet nu flera som valt att börja sitt efternamn med just "Gyllen...."

• Erica80

Om nån är en tönt så är det nog du som gör ett inlägg om något så meningslöst..
    Varför bryr du dig?

Jag tänker med glädje ta min sambos namn för att det är finare än mitt  och varför skulle jag inte det..
    Tror faktiskt inte att släkten Eriksson bryr sig så mkt, dom har nog tilölräckligt med Erikssonare i världen..

• Anonym (Von Anka)
    Anonym (OriginalNamnet) skrev 2012-09-19 15:48:58 följande:
    En sak om man hittar på ett namn för man tycker det är trevligt att skapa sig ett nytt namn tillsammans, men det finns vissa namn som väljs för att klinga "finare". Adliga namn och liknande får man inte använda, men man väljer ett snarlikt för att bli lite märkvärdigare. Vet nu flera som valt att börja sitt efternamn med just "Gyllen...."
    Jepp jag håller med, hade en granne som hade gjort det mest löjliga namnet ever för att det skulle låta lite 'finare' vill inte skriva ut hela men det började på Silver

Erica80 skrev 2012-09-19 15:50:10 följande:
    Om nån är en tönt så är det nog du som gör ett inlägg om något så meningslöst..
    Varför bryr du dig?

Jag tänker med glädje ta min sambos namn för att det är finare än mitt  och varför skulle jag inte det..
    Tror faktiskt inte att släkten Eriksson bryr sig så mkt, dom har nog tilölräckligt med Erikssonare i världen..

Du tar ju ett släktnamn på din mans sida. Du har bommat trådens innebörd.
    Anonym (Von Anka) skrev 2012-09-19 15:50:59 följande:
    Jepp jag håller med, hade en granne som hade gjort det mest löjliga namnet ever för att det skulle låta lite 'finare' vill inte skriva ut hela men det började på Silver

Metall och dess egenskaper är kanske populära.... (Gyllen och nu Silver...) 
Svar på tråden Åh, vad ni som byter namn till nåt "finare" är töntiga..