• Anna83 m Juline och Vincent

Vad göra åt svullen mage? :(

Jag har ett för mig stort problem. Så fort jag äter så svullnar magen upp rejält :( Det är så himla jobbigt. Jag måste tänka på vad jag tar på mig för kläder om jag ska bort på middag eller fest för annars får jag frågan om jag är gravid :/ Har ni några tips på vad jag kan göra för att slippa detta?

• Svar på tråden Vad göra åt svullen mage? :(
  • Miss P71

Köp en gördel som drar in magen!

• castafiore

prova att utesluta vete och jäst ur kosten i tre veckor.

• Fia 28

Testa ta enzymer före måltid ifall du behöver hjälp att spjälka maten. Eller låt bli bröd helt en tid. Är det bara magen som svullnar eller blir du även sjuk i magen?

• Psykoanalytiker

Att utesluta kolhydrater hjälper mig som har samma problem. Efter en kolhydratfri måltid är min mage platt som om jag inte ätit något alls; efter en kolhydratrik måltid däremot är det det PRECIS motsatta.

Vad är det för enzymer jag ska ha isf? Jag får ont i magen och blir gasig men jag blir inte dålig i magen!

Fia 28 skrev 2012-09-20 10:00:52 följande:
    Testa ta enzymer före måltid ifall du behöver hjälp att spjälka maten. Eller låt bli bröd helt en tid. Är det bara magen som svullnar eller blir du även sjuk i magen?

Jag blir svullen utan kolhydrater oxå men inte alls lika mycket! Jag kanske ska testa det igen!

Psykoanalytiker skrev 2012-09-20 10:02:18 följande:
    Att utesluta kolhydrater hjälper mig som har samma problem. Efter en kolhydratfri måltid är min mage platt som om jag inte ätit något alls; efter en kolhydratrik måltid däremot är det det PRECIS motsatta.

• Fia 28
    Anna83 m Juline och Vincent skrev 2012-09-20 11:46:06 följande:
    Vad är det för enzymer jag ska ha isf? Jag får ont i magen och blir gasig men jag blir inte dålig i magen!
    Jag hade länkat det i mitt förra inlägg.
  • Mandel
    Psykoanalytiker skrev 2012-09-20 10:02:18 följande:
    Håller med helt!

Att äta sig proppmätt på en måltid full med kolhydrater gör en uppblåst och även trött/däven medans att äta sig proppmätt på kolhydratfattig kost ger ingen skillnad på magens storlek och inte heller blir man trött.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Lillaskrutt

Bort med kolhydrater så ska du se att det händer grejer:)) .... Du är inte laktosint. Annars?

Svar på tråden Vad göra åt svullen mage? :(