Inlägg från: Anna83 m Juline och Vincent |Visa alla inlägg
  • Anna83 m Juline och Vincent

Vad göra åt svullen mage? :(

Jag har ett för mig stort problem. Så fort jag äter så svullnar magen upp rejält :( Det är så himla jobbigt. Jag måste tänka på vad jag tar på mig för kläder om jag ska bort på middag eller fest för annars får jag frågan om jag är gravid :/ Har ni några tips på vad jag kan göra för att slippa detta?

• Svar på tråden Vad göra åt svullen mage? :(

Vad är det för enzymer jag ska ha isf? Jag får ont i magen och blir gasig men jag blir inte dålig i magen!

Fia 28 skrev 2012-09-20 10:00:52 följande:
    Testa ta enzymer före måltid ifall du behöver hjälp att spjälka maten. Eller låt bli bröd helt en tid. Är det bara magen som svullnar eller blir du även sjuk i magen?

Jag blir svullen utan kolhydrater oxå men inte alls lika mycket! Jag kanske ska testa det igen!

Psykoanalytiker skrev 2012-09-20 10:02:18 följande:
    Att utesluta kolhydrater hjälper mig som har samma problem. Efter en kolhydratfri måltid är min mage platt som om jag inte ätit något alls; efter en kolhydratrik måltid däremot är det det PRECIS motsatta.

Jag verkar reagera på socker över lag så mjölk gör att jag får ont och blir uppblåst! Jag drack laktosfritt under en period. Det blev bättre till en början men sen gick det tillbaka igen :( nu dricker jag nästan aldrig mjölk förutom nån gång ibland gör varm choklad på kakao! Men då sitter jag med ont i magen och svullen mage sen :/

Lillaskrutt skrev 2012-09-20 11:59:59 följande:
    Bort med kolhydrater så ska du se att det händer grejer:)) .... Du är inte laktosint. Annars?

Jo,jag blir mycket sämre om jag inte håller mina mattider,äter sötsaker och om jag tar för stora portioner. Men då blir jag riktigt svullen så det ser och känns riktigt otäckt :( Så det funkar inte jag måste vara noga med mina tider. Jag äter aldrig vitt utan alltid fullkorn och dinkel. Detta har uppkommit på senare år att jag har stora besvär med detta.

Svar på tråden Vad göra åt svullen mage? :(