• Anonym (Gravid)

Förebygga foglossning

Hej! Har en son på 9månader och är nu gravid igen, v. 5 tror jag. Första graviditeten hade jag foglossning från v. 14 och var liggandes från v. 20 Mycket pga dålig muskulatur. Nu har jag sedan början av augusti tagit av i träningen och går på gym där favoriten är löpbandet. Min fråga är nu om du har några tips på Hr jag ska fortsätta denna graviditet för att förbygga att bli liggande igen ?

• Svar på tråden Förebygga foglossning
  • Träningsexpert Elmina

Grattis!

Vad bra att du tänker förebyggande.

Införskaffa en pilatesboll om du inte redan har det och gör till vana att sitta på den så mycket som möjligt, då stärker du de rätta musklerna som kan göra att besvären minskar.

Höftlyft är en annan utmärkt övning som du kan köra en gång om dagen.

Ett annat bra träningssätt är att cykla på motionscykel, jag har en klient (gravid i vecka 28) som blivit mycket bättre sedan hon började att cykla (lugnt), så det är värt ett försök!  

Tänk redan nu att du alltid har en tajt kjol på dig när du tränar.

Lycka till          

• Träningsexpert Elmina
    Träningsexpert Elmina skrev 2012-09-23 09:31:50 följande:

Grattis!

Vad bra att du tänker förebyggande.

Införskaffa en pilatesboll om du inte redan har det och gör till vana att sitta på den så mycket som möjligt, då stärker du de rätta musklerna som kan göra att besvären minskar.

Höftlyft är en annan utmärkt övning som du kan köra en gång om dagen.

Ett annat bra träningssätt är att cykla på motionscykel, jag har en klient (gravid i vecka 28) som blivit mycket bättre sedan hon började att cykla (lugnt), så det är värt ett försök!  

Tänk redan nu att du alltid har en tajt kjol på dig när du tränar.

Lycka till          

Förtydligande, du behöver inte ha på dig en tajt kjol (endast i tanken)
Svar på tråden Förebygga foglossning