Anonym (rädsla) skrev 2012-09-20 16:01:24 följande:
Kanske dåligt självförtroende, litar inte på att dom duger som dom är att vara helt vanliga?
Att spela pajas eller vara den som alltid är "skämtaren" eller den som berättar om fantastiska (ofta otroliga) saker denne gjort har ofta komplex.
Hur ska jag kunna umgås med dessa. Jag är lite äldre och i våran klass finns ett gäng som skojar och håller på med läraren och helt enkelt upp mycket plats. Och när någon (även mig) inte är med i deras skoj och stojande så börjar dom skämta och skoja och snackar skit bakom ryggen.
Jag blir helt enkelt JÄVLIGT förbannad men eftersom jag inte har någon direkt stimulans av andra i klassen så blir jag lätt utanför vilket denna gruppen använder och skojar omkring så andra faller in i deras skämt och stojande.
Jag vägrar sänka mig till den nivån men hur ska jag stå ut när jag bara får dra lasset själv försöka höja ribban och känns som dom vill testa hela tiden. Egentligen tror jag dom ser upp till mig det suger kraft ur mig att alltid få vara den som får lägga in mer i umgänge och inte få något tillbaka.
Sen så vill jag inte bry mig men det är jobbigt och stör mig när dom håller på hela tiden och jag känner mig utnyttjad.
Jag känner mig utsugen.