• Rådjur

Menskopp - sover ni med den ?

Brukar det funka för er tjejer som använder menskopp att sova med den ? 

Jag håller på och testar menskopp för första gången nu och när jag är vaken/sitter/står verkar den sitta på plats väldigt bra, inget läckage, men när jag vaknar efter en natts sömn så läcker det typ. Varför blir det så ? Glider den längre in och hamnar ur position för man ligger ner, så den läcker ? Blir den överfylld och tappar vakuumet så den läcker ?

Jag vill verkligen att det ska funka hela tiden, för jag pallar inte mer tamponger!

• Svar på tråden Menskopp - sover ni med den ?
  • riboflavin

Ja, jag sover med den. Men det kan komma några droppar läckage på morgonen. Jag tror det beror på de små hålen längs övre kanten på min.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Rådjur
    riboflavin skrev 2012-09-21 18:21:23 följande:
    Ja, jag sover med den. Men det kan komma några droppar läckage på morgonen. Jag tror det beror på de små hålen längs övre kanten på min.
    Vilken sorts kopp har du ? 

Jag har en som heter mami cup, och jag tycker hålen på den var jättesmå Förvånad Känns mer som att den typ åkt bak i kroppen när jag legat ner och tappat vakuumet så massa blod åkt utanför kanten på den  
  • riboflavin
    Rådjur skrev 2012-09-21 19:51:12 följande:
    Vilken sorts kopp har du ? 

Jag har en som heter mami cup, och jag tycker hålen på den var jättesmå Förvånad Känns mer som att den typ åkt bak i kroppen när jag legat ner och tappat vakuumet så massa blod åkt utanför kanten på den  
    Jag har en mooncup.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Ponycorn

Använd trosskydd som komplement på natten om du är orolig :)

• Minion

Har en mooncup och har aldrig råkat ut för läckage, varken på dagen eller natten :) Har t o m fått oralsex med den i Flört

• Rådjur

riboflavin skrev 2012-09-21 19:59:31 följande:
    Jag har en mooncup.
    Minion skrev 2012-09-21 20:08:47 följande:
    Har en mooncup och har aldrig råkat ut för läckage, varken på dagen eller natten :) Har t o m fått oralsex med den i Flört

Har ni klippt av antennen helt på era, eller bara lite ? 

Jag klippte av min till typ hälften, så nu känner jag den inte iallafall, men jag undrar om det räcker eller om jag borde klippa av mera  
  • Bouganville

Med risk för att jag kanske stjäl tråden lite men har en fråga. När jag köpte min kopp för några år sedan ( har knappt använt den för jag har fått barn och gravid igen) så stod det att man skulle koka den efter användning.

1. Gör ni det?
    2. Isåfall vad kokar ni den i? En kastrull i köket som man ska använda till övrig mat sen? Känns ju sådär om jag ska vara ärlig!

• Rådjur
    Bouganville skrev 2012-09-21 20:27:49 följande:
    Med risk för att jag kanske stjäl tråden lite men har en fråga. När jag köpte min kopp för några år sedan ( har knappt använt den för jag har fått barn och gravid igen) så stod det att man skulle koka den efter användning.

1. Gör ni det?
    2. Isåfall vad kokar ni den i? En kastrull i köket som man ska använda till övrig mat sen? Känns ju sådär om jag ska vara ärlig!

Haha, detta fick jag också i mina instruktioner, men jag vet inte om jag faktiskt kmr göra det ... Kanske bara lägger den i ett plastglas eller nåt och häller kokande vatten från vattenkokaren över.
    Vill också veta om andra kokar sina Tungan ute 
  • Lemio

Jag gjorde det en gång för ett tag sen. Bara för att det står att man "ska" göra så. Men varför egentligen? Så mycket bakterier kan det väl inte vara på?

Smart att koka vatten och hälla över sen :) i typ en crème fraîche burk eller liknande som man ändå slänger.

Har oxå en mooncup.

Svar på tråden Menskopp - sover ni med den ?