Andra barnet - jätterädd!
HEJ aliihopa! Jag skulle så gärna vilja hjälpa er alla, jag arbetar som doula och min uppgift är att ge stödja och stärka under graviditet och förlossning. Det finns många sätt att minska rädsla, oro och ångest. alla dess känslor triggar igång adrenalinet i kroppen vilket gör att smärtan känns starkare.Det finns en bok som heter Föda utan rädsla av Susanna Heli som jag arbetar efter och även gått kurs i att använda. Den kan jag varmt rekommendera. Bor du i Stockholmstrakten vet jag att fodautanradsla ordnar utbildning för att hjälpa föräldrar under förlossningen. Sen finns det ju doulor som jag som arbetar mycket med andning, avslappning och massage. Det kan göra under, tro mig! Det är vetenskapligt bevisat att genom att ha en doula med på frlossningen minskar stressen, oron, antal kejsarsnitt och smärtlindring. Gå in på www.doula.nu som ni vill läsa mer.
Jag ger stödjande samtal per telefon kostnadsfritt
Om ni vill ha tag på en doula så maila mig gärna på [email protected] så kan jag hjälpa er vidare till att hitta en doula, jag själv är verksam i Västmanland, men tar uppdrag i Stockholm, Eskilstuna och ställen som ligger nära.
Kika gärna in på min hemsida: http://www.lilladoulan.se
Rekommenderar också: www.mindoula.nu
I Uppsala finns oppnavagarnainat.se
Varmt välkomna