Anonym (BlirGalen) skrev 2012-09-23 23:24:00 följande:
Men han har haft alla chanser i världen att lära känna henne och ha en relation med henne men tar ju aldrig dom chanserna. Känns ju väldigt otryggt att han kan hålla på så och ändå ha samma rättigheter som mig som alltid tagit mitt ansvar och inte hållt på som honom. Han kan bli aggressiv mot mig i telefon om han tycker jag säger något han inte gillar, han hotar med saker, han dricker nästan hela tiden. Tycker dom verkligen ett barn ska bo hos en sådan person? =O
Det där med att han dricker är ju ett problem, men fortfarande inte en giltig faktor om han hävdar att det sker när barnet inte är hos honom.
Annars låter det tyvärr väldigt likt min situation där pappan också hade alla möjligheter men struntade i det.
Alla kan förändras säger de, och så länge han SÄGER att han tänker skärpa sig så lyssnar de på det oftast.
Så har det varit i mitt fall, där pappan gång på gång sagt att han ska skärpa sig. Vi har gått på samarbetssamtal otaliga gånger under 8 år där han säger så, och det är först nu som de fattat att så inte kommer att ske.
Kan ju bara säga hur det varit i mitt fall men jag vet det av bitter erfarenhet.