Overall för barn som är 95 cm?
104 är det ända rätta va? 98 lär han ju växa ur rätt omgående. Eller vad tror ni?
104 är det ända rätta va? 98 lär han ju växa ur rätt omgående. Eller vad tror ni?
Beror väl på märke... storlekarna varierar ju rätt friskt beroende på klädkedja...
Det är en KAX från KappAhl. Det är ju knappast så att han är med och provar ändå eller drar med en och jämför i andra affärer. Får liksom hoppas att storleken stämmer något så där.
Köp båda. Prova hemma i lugn och ro och lämna tillbaks den ni inte ska ha.
Ta med barnet och prova.
Vissa märken är enormt stora och grabben som var 112cm förra vintern hade overall storlek 104 (den var lite för stor)...
Nä, då köper jag hellre med mig och provar hemma. Han är 2 år och att gå i affärer är utan att överdriva inte det roligaste han vet.
Min son är 94 cm lång och jag köpte 104 till honom (Kaxs). Hellre att overallen är lite för stor än lite för liten.
Har du provat den på honom? Det lär bli 104 med tanke på att storleken före är 2 cm större än han är nu och jag tippar att set dröjer innan det är dags för overall.
Provade just ikväll den stl 98 från PoP som jag köpte på rea för något år sedan. Den var jättebra i storlek, rymlig och bra. Dottern blir fyra år om några månader och var 100 cm prick när vi mätte för någon månad sedan. Så vi räknar med att hon kan ha den i vinter.
Kax brukar vara små i storlekarna så då tror jag också på storlek 104. Men man kan aldrig säga något generellt. Jag har köpt en FIx overall till dottern ca 94 cm. Jag har köpt storlek 98 och den är stor till henne.
Min son har också betydligt längre överkropp än underkropp och idag har han redan 104 på överdelar. Så en 98 är jag rätt övertygad om att den lär bli för trång, iaf mellan gren och axel. Den kanske blir lite lång i benen men det är inte mycket att göra. 2 delat är så opraktiskt när de är så små som 2 år.
Jag kan inte KAX, men jag skulle utan tvekan prova. Min yngsta är 95 cm skulle jag tippa och han kommer att ha 98. Har köpt en Reima i stl 104 till storebror som är 100 cm. Den är rejält stor för storebror. Lillebror skulle fullkomligt drunkna .
Min dotter är snart 3 och lika lång. Jag köpte en KAX 98 men lämnade tillbaka den och köpte en 104 istället för 98:an satt perfekt fast bara tunn långärmad under och tunna jeans. Den är ju helt perfekt för långsmala barn, önskar jag visste det förra året!
Jag vet inte hur lång min dotter är men hon har 92-98 i kläder och vi har köpt 98 i kax overallen. Den satt bra nu men det fanns ändå utrymme att växa en bit till så jag tror hon kommer kunna ha den hela vintern.
Om jag var du hade jag nog chansat och köpt 104, det värsta som kan hända är ju att man får lämna tillbaka den. Jag uppfattade inte overallen som liten i storleken men å andra sidan brukar ju overaller vara lite större i storlek så denna kanske bara stämde bättre med vanliga inne-kläder. Lite svårt med overaller, samtidigt som man vill ha lite extra plats i dem så får de ju inte bli bylsiga och svåra att röra sig i. Men som sagt, jag hade köpt 104 och provat om jag var du :)
Såhär satt 104-overallen på min son. (Han är alldeles yrvaken på bilden )
Den är lite lång i benen, men precis som din son har han en lång överkropp och drar 104 i vanliga tröjor.