• Anonym (Kaffedraken)

    HJÄLP !!

    hejsan ! j
    för ca 2.5 år sen så gick jag upp ganska mycket i vikt efter flera år av anorexia och bulimi, jag åt antidepressiva som gjorde att ja kunde äta typ vad som helst och hur mycket som helst av det , och i samma veva slutade jag att kräkas upp allt jag åt med hjälp av terapi på bup , jag vägde då 45 kg på mina 172 cm (15år). sen slutade jag med medicinen och efter två veckor så vägde jag mig igen och då stod det 60 kg !!jag hade gått upp 15 kg på 2 veckor !! vilket förstörde mig helt då jag hade och fortfarande har samma tankar och beteenden kvar , alltså jag ser mig själv som ENORM, jag hetsäter (chips,godis) ,äter minimalt med mat och skäms över allt ja stoppar i mig  osv. nu väger jag 69 kg (17-18 år)och jag mår så himla dåligt ! 

    vad ska jag göra? hatar mig själv och min kropp och får panik på bara tanken att klä på mig på morgonen ..hjälpa mig snälla !! 

    jag är en sådan person som måste se snabba resultat för att kunna fortsätta med något tex träning, men min kropp är helt förstörd eftersom att jag alltid gick upp massa kilon till skolvägningar osv så ja kunde gå upp 10 kg på en väldigt kort tid sen gå ner lika mycket på kortare tid (brukade ligga runt 40-43 kilo normalt)
    skulle vilja gå ner till 50-55 kg  hjälp mig !!   helst grejer som ja kan göra hemma o inte behöver gå till ett gym  

    finns det någon magisk träning som ger snabba resultat som ja kan göra hemma? 
     

  • Svar på tråden HJÄLP !!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej

    Jag önskade att jag kunde hjälpa dig genom ett svar här, men jag skulle rekommendera dig till att träffa någon fysisk person inom sjukvården. Det finns tyvärr ingen magisk träning.

    Mina svar brukar vara korta här och ditt problem förtjänar ett långt svar med återkommande hjälp.

    Jag önskar dig lycka till! 


Svar på tråden HJÄLP !!