NadiaMi skrev 2012-09-24 09:04:53 följande:
Sminkar man sig aldrig så skulle det förmodligen inte bli så bra sminkning iallafall även om man ansträngde sig för att fixa en. Och ärligt, proffs-sminkning på salong i all ära, men alla de produkter som läggs på och som man inte är van vid att ha riskerar att förfalla ganska snabbt under kvällens gång.
Ta bara en så enkel sak som att kunna klia sig vid ögat utan att behöva tänka på att mascaran kan bli förstörd. Något som sitter som vana om man sminkar sig ofta, men gör man det inte kan man förstöra en omsorgsfull ögon-makup på bara några minuter.
Ögat lär ju inte vara helt opåverkat av det ovana sminket heller så risken för irritation vid ögonen ökar dessutom...
OM du bestämmer dig för att sminka dig så håll det enkelt.
Mineralsmink känns mindre än andra typer och är mer hållbart. Även dyrare, men hållbarheten (eftersom det bara är torrt pulver) är också mycket bättre än creme-baser och man behöver inte lägga ut hundralappar på något som ändå måste slängas innan nästa gång det används.
Skippa mascara och läppstift och ta någon lipgloss istället, eller läppbalsam med mild gloss.
Oj, här har vi en kunnig kvinna! =)
De få gånger jag använder något brukar jag bara ha mascara och kanske rouge, och ja mina ögon brukar bli irriterade och rinniga då. Läppstift och glans går oftast bort för jag pussar så mycket på man, barn och hund att det inte går. Men ska man gå bort så kanske man kan passa på.
Smink på huden låter besvärligt. Borstar man bara på med stor borste eller ska man svampa?