Lämna små barn (0-2 år) ensamma i bilen?! Rätt eller fel?
Skriv gärna en kommentar också!
Skriv gärna en kommentar också!
Fel ...
Nej verkligen inte!!!
Ska jag in på tappen och betala lämnar jag det sovande barnet i bilen. Eller om jag stannar vid en kiosk. Uppsikt över bilen är liksom kravet. Annars får ungen följa med.
Har lämnat ungarna i bilen om jag t ex ska in på macken och betala, vid ett tillfälle har jag sprungit in och hämtat mat på en restaurang. Då har jag sett bilen hela tiden.
lämnar inga små barn i bilen, sliter med mig alla in eller så låter jag bli mitt köp, för mig känns det så oansvarigt att göra så.
Har nu börjat kunna lämna min dotter på 4år i bilen medans jag hämtar ut pengar och bilen står 10meter ifrån. Annars ALDRIG:
Aldrig
Jag har gjort det om jag har haft uppsikt över bilen hela tiden, tex betalt för bensin, hämtat pengar eller liknanade.
Jag lämnar när jag betalar för tankning även om jag bara ska köpa typ en grej och kan parkera precis utanför en affär. Alltså inte någon stor ICA utan mer tobaksaffär. Har gjort med båda även när de är vakna, de har aldrig blivit ledsna och bilen har aldrig gått i baklås eller börjat brinna
varför inte ? barnet sitter ju fast