Bergling skrev 2012-10-10 14:42:26 följande:
Tycker att jag redan har sagt det jag vill säga, men att påstå att det inte finns i närheten lika många bra appar och spel till Android som till iOS, känns direkt fel. Det är möjligt att det i absoluta tal finns mer "kvalitetsappar" till IOS, men det finns mig veterligen ingen app vars funktion jag saknar till android, vare sig det rör kalendrar, mailklienter, tetehringappar, fjärrstyrningsappar, RSS-läsare, musikspelare, kameraappar, SMS-appar, sociala appar, filsynkningsappar eller för den saken populära spel. Bara för att det finns 10 appar som gör mer eller mindre exakt samma sak, betyder ju inte det automatiskt att det är bättre.
Vad det gäller Androids fördelar, så har redan widgets nämnts. Finns ju massvis med bra användningsområden, t ex väder, kalender, musikspelare, wifi/synk/flightmode-toggles m fl.
Notification-bar är just så praktisk och funktionell att Apple bestämde sig för att kopiera den. Är väl ett gott betyg.
Att kunna byta ut många av systemkomponenterna t ex tangentbord, dialer, sms-app etc (vissa går i IOS också) gör ju att man som användare får enheten mer som man själv vill ha den.
En annan sak är att kunna ansluta en Android-enhet direkt via USB och få upp filerna i datorn. Att tvingas till iTunes för synkronisering känns i mina ögon som en mångfaldigt sämre lösning.
Sedan påstod jag aldrig att en iPad är dyrare än exempelvis en Samsung Galaxy Tab, det var du som skrev det. Jag sade att iPads är dyra, men det är å andra sidan många Android-plattor också.
Låter som jag ändå gör ett bra köp om jag köper en android platta. Det får bli en sån. Alltså, barnen är ju inte så stora än....hade dom varit i tonåren hade det kanske varit en sak. Men när dom är 6 och 8 år....då borde det gott och väl räcka med en android. Tack!!