• scrapparlotta

Surfplatta?

Funderar på att köpa en surfplatta till våran 8 åriga tjej.....hon vill ha en telefon säger hon, som hon kan spela på...typ spel som Ruzzel och så. Men om man köper en surfplatta kan man väl ladda ner såna appar till den med va?? Och surfar hon hemma, då funkar det väl med vårat modem som vi har nu? Inga andra kostnader? Vet inte vilket som är bäst, en telefon eller en surfplatta. Barnen har redan nu en sån jätteenkel mobiltelefon, inget surf eller nåt. Den har dom om dom vill ringa här hemma, eller om nån går iväg. Dom ringer typ aldrig på den, bara till nån kompis om dom vill leka. Så det känns som att det hon har med användning för en surfplatta, eller vad tror ni? Vilken ska jag köpa i så fall, nån som är bra och enkel för barn?

• Svar på tråden Surfplatta?
  • Texasthecat

Surfplatta är bättre om hon har en telefon som. iPad eller Samsung Galaxy Tab är de bästa, själv har jag en iPad 2 wi-fi 16 GiB som är jätte bra och som barnen gillar.

Go suck on a lemon or something...
  • sär skriven

Vi köpte en Ipad 3 till grabben nu när han fyllde elva, han är supernöjd, den fungerar klockrent. Jag har också en och är lika nöjd jag! Finns hur mycket roliga och nyttiga appar som helst, så den är verkligen ett ultimat tidsfördriv.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • scrapparlotta

Ok, och man kan ladda ner Ruzzel på dom eller? För hon älskar det spelet och snor hela tiden min telefon för att spela det....så det är viktigt. Måste man köpa en sån dyr, hur är dom som ligger runt 1000 kr??

• sär skriven
    scrapparlotta skrev 2012-09-24 21:50:35 följande:
    Ok, och man kan ladda ner Ruzzel på dom eller? För hon älskar det spelet och snor hela tiden min telefon för att spela det....så det är viktigt. Måste man köpa en sån dyr, hur är dom som ligger runt 1000 kr??
    Det vet jag inte, såg att det finns till andra I-produkter så det är väl troligt. De billigare surfplattorna är ju inte Ipads och har andra operativsystem (andoid), vilket gör att en del spel inte fungerar, men det finns fortfarande många spel till de plattorna. Har dock ingen koll på om de är bra eller inte.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Sophiebysophie

Hej!

Jag kan verkligen rekommendera surfplatta, och då råder jag dig till att köpa iPad, inte en surfplatta som exempelvis från samsung eller liknande som baseras på android systemet.

Med iPad kan du spela Ruzzle!

Sen så finns det jätte många bra och pedagogiska appar, som man kan lära sig räkning, läsning (kan hon väl redan), klockan, engelska osv.

Vi har en 3½ åring och han använder den dagligen, i början va det enklare appar, men blir mer och mer avancerade saker, och han har lärt sig otroligt mkt genom den. Ord, bilder, utvecklat sitt språk, lärt sig siffror osv, nu är han ju yngre. Men som sagt, det finns anpassat för alla åldrar.

Vi har en med bara wifi, alltså inget abonnemang till, dom är lite billigare i inköp. Vi har iPad2, finns ju en iPad3 nu också. Vi har värstingen på 36GB men så stort minne behöver man absolut inte.

Vi har trådlöst nätverk hemma så vi kan surfa på plattan vart som helst i lägenheten. Om du inte har trådlöst nätverk, så kan du lätt skaffa det med en trådlös router som du kopplar till ditt modem, kostar ca 300 kr och uppåt.

http://www.pappasappar.se/ kan du läsa recentioner på bra appar till barn, få tips osv!

Här är tips på bra spel och utbildnings appar:

Hugo http://itunes.apple.com/dk/app/hugo-retro-mania-hd-dk-swe-nl/id473902095?mt=8
    Rayman http://itunes.apple.com/us/app/rayman-jungle-run/id537931449?mt=8
    Josefin Jungelskatten http://svenska-apps.se/iphone-ipad/spel/josefin-jungleskatten-asbvuon.html
    Josefin skolböcker http://itunes.apple.com/se/app/josefin-skolbocker/id512516658?mt=8
    Josefin stjärnhotellet http://itunes.apple.com/se/app/josefin-stjarnhotellet/id448889663?mt=8

Som du ser så är inte apparna så dyra heller. 

Lycka till!

• scrapparlotta
    Sophiebysophie skrev 2012-09-24 22:21:24 följande:
    Hej!

Jag kan verkligen rekommendera surfplatta, och då råder jag dig till att köpa iPad, inte en surfplatta som exempelvis från samsung eller liknande som baseras på android systemet.

Med iPad kan du spela Ruzzle!

Sen så finns det jätte många bra och pedagogiska appar, som man kan lära sig räkning, läsning (kan hon väl redan), klockan, engelska osv.

Vi har en 3½ åring och han använder den dagligen, i början va det enklare appar, men blir mer och mer avancerade saker, och han har lärt sig otroligt mkt genom den. Ord, bilder, utvecklat sitt språk, lärt sig siffror osv, nu är han ju yngre. Men som sagt, det finns anpassat för alla åldrar.

Vi har en med bara wifi, alltså inget abonnemang till, dom är lite billigare i inköp. Vi har iPad2, finns ju en iPad3 nu också. Vi har värstingen på 36GB men så stort minne behöver man absolut inte.

Vi har trådlöst nätverk hemma så vi kan surfa på plattan vart som helst i lägenheten. Om du inte har trådlöst nätverk, så kan du lätt skaffa det med en trådlös router som du kopplar till ditt modem, kostar ca 300 kr och uppåt.

www.pappasappar.se/ kan du läsa recentioner på bra appar till barn, få tips osv!

Här är tips på bra spel och utbildnings appar:

Hugo itunes.apple.com/dk/app/hugo-retro-mania-hd-d...
    Rayman itunes.apple.com/us/app/rayman-jungle-run/id5...
    Josefin Jungelskatten svenska-apps.se/iphone-ipad/spel/josefin-jung...
    Josefin skolböcker itunes.apple.com/se/app/josefin-skolbocker/id...
    Josefin stjärnhotellet itunes.apple.com/se/app/josefin-stjarnhotelle...

Som du ser så är inte apparna så dyra heller. 

Lycka till!

Tyvärr tillåter inte våran ekonomi att vi köper en ipad för 3000 kr....tyvärr!
  • Pallas

Ruzzle finns iaf till min Android-telefon.

Sophiebysophie skrev 2012-09-24 22:21:24 följande:
    Vi har värstingen på 36GB men så stort minne behöver man absolut inte. 
    Du menar 64? Mig veterligen finns ingen med 36 GB, det är 16, 32 eller 64 som gäller.
  • scrapparlotta
    Pallas skrev 2012-09-24 22:47:58 följande:
    Ruzzle finns iaf till min Android-telefon.

Du menar 64? Mig veterligen finns ingen med 36 GB, det är 16, 32 eller 64 som gäller.
    Ok, ja för jag tänker ju så att Ruzzle finns ju i android-mobilerna så då borde det väl finnas i android-surfplattorna med?? Eller? 
Svar på tråden Surfplatta?