Inlägg från: Hoppetossan 79 |Visa alla inlägg
  • Hoppetossan 79

Vill sluta amma min 14-månaders, tips tack!

Jag har tre barn och min sista ammade till drygt ett år! Hon har dessutom aldrig ätit speciellt bra och vällingen tog hon först vid 10-11 månader!

Som fler skriver är det enda att bita ihop tyvärr! Om jag var du skulle jag börja med att bestämma hur natten ska se ut? Vill du fortsätta gå upp på natten för nattmål så bestäm en tid då hon får välling om hon vaknar! Börja sen att ta bort en nattamning i taget. Kan underlätta om din man/sambo tar henne! Att ge upp och ge efter kommer bara binda ris åt er egen rygg tyvärr.

En av gångerna säg kring 4 kanske kan hon få välling men resten av ggr få henne att somna om själv.

När du fått bort nattamningen kan du ta tag i dagamningen! Men försök att ta bort en amning i taget!

Lycka till.

• Hoppetossan 79

Leiapp

Mina barn har börjat sova hela nätter. Men vi har inte gett välling istället när jag slutat amma utan bara vaggat och tröstat!

• Hoppetossan 79
    mariekarolina skrev 2012-09-27 07:13:50 följande:
    Ja jag tror att jag får helt enkelt bara sluta och sen vara konsekvent. Ni som slutade tvärt, hur gjorde ni med all mjölk? När jag inte har ammat på några timmar känner jag mig som dolly parton och nästan längtar efter att få amma för att lätta på trycket. Ska man pumpa ur överflödet eller hur gjorde ni? Jag har alltid haft mycket mjölk och har det fortfarande, i början läckte jag igenom flera inlägg om jag inte ammade ofta. Det är problem nr.2 om jag lyckas få dottern att sluta ;)

Tur i oturen så ringde dom sambon och ville att han skulle jobba en månad till, så vill jag sluta nattamma nu får jag nog ta tag i det själv. 3 lager tröjor och mycket kaffe på morgonen så kanske det går ;)

Tycker INTE du ska skuta tvätt! Minska ner successivt annars kommer du få ONT och i värsta fall mjölkstockning! Pumpa lite vid behov men tänk på att pumpning också håller igång mjölkproduktionen!
Svar på tråden Vill sluta amma min 14-månaders, tips tack!