Inlägg från: Anonym (svea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svea)

Kondoleans...vad?

Har inatt fått reda på att barndomsvän dött hastigt, då det är långt att åka kan jag inte stötta dem på plats. Jag vill gärna skicka nåt, men vad? Vet att blommor är det vanligaste så det finns det säkerligen fullt av redan. Tips på annat att skicka, funderar på choklad eller biobiljetter( det finns flera barn med i bilden. tips emottages tacksamt. Vad skulle du uppskattat? banalt javisst finns väl inget som kan ta bort sorgen o smärtan, men jag vill skicka nåt

• Svar på tråden Kondoleans...vad?
  • Anonym (svea)

de mindre barnen kan gå med de lite större på bio för att låta föräldern vila el så. visst är blommor vanligast men jag vet de som inte uppskattar alla blommor som vissna och dör efter några dagar. lukten av blommor i hela huset kan bli så fel. hade jag bott på bilavstånd så hade jag såklart åkt dit själv med mat eller bröd eller hjälpt till med disk, barnen eller vad som kan behövas (lättare att se på plats än här hemifrån) kanske ska skicka ett eget komponerat paket själv istället än för ett färdigt paket via nätet, bra ide då med pyssel osv tack !

• Anonym (svea)

ingen med andra tips än blommor? alltså över 100 som läst, men det kanske är den vägen jag ska ta då blombukett o kort med text

• Anonym (svea)

Många läser men inga tips?? Jag behöver tips o råd, jag orkar inte :( varför skulle denna fina person gå bort alldeles för tidigt lämna små barn o partner. Det suger verkligen och jag lider med dem så jag funderar på att ta ett flyg dit och vara hos dom, men verklighetn är ju så att jag behövs här hemma också mina barn kan inte klara sej utan mej i flera dar.

• Anonym (svea)

Jag körde säkra kortet blombukett med egenskrivet kort. Jag var tveksam till blommor just för att en del jag känner har upplevt blommor som nåt dåligt( ja att hela huset doftar blommor sen dör de och då påminns man än en gång om varför blommorna stog där från början) La ner det med choklad o biobiljetter då det som ni skrivit passar bättre en annan gång, de kommer ju behöva stöd uppmuntran framöver en lång tid. Vill bara ringa och checka läget hur de mår, men idag är jag för lessen och jag vill inte belasta med min sorg då jag anser att jag inte har rätt att ringa upp dem och storböla. De har jobbigt nog. Kommer ringa om nån dag när jag känner jag smält detta lite. Sättet kompisen gick bort på gör också att blommor känns mest rätt. Tack för alla era inputs i frågan,nu ska jag gå och gråta i duschen för att sedan åka o ha möte i skolan med min minsting( känns inte speciellt viktigt just idag men jag får skärpa mej helt enkelt) förstår inte hur man kan vara så här blödig, men det har varit för många föräldrar med mindre barn som dött i närheten nu, olyckor och sjukdom går hand i hand. Det får räcka nu ett tag tack!

• Anonym (svea)

Kommer skicka nåt litet sånt paket framöver, nu blev det fina blommor istället.

• Anonym (svea)

Kommer absolut att höra av mej längre fram också. Vet att detta kommer vara jobbigt länge länge, ja det kommer nog bara mattas av en smula men den familjen dom en gång var finns ju inte längre :( Att det dessutom var någon annans "fel" gör ju att det var maximal otur hela vägen. Den som "felade" kommer få leva med vetskapen att ha släckt en annans liv. Hur lever man med det? Usch jag mår illa bara jag tänker på det, hur ska då inte familjen må? Värsta mardrömmen

Svar på tråden Kondoleans...vad?