Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Läsk vs saft

Varför inte låta honom ta med mjölk?? Personligen tycker jag varken att läsk, juice, saft eller oboy är speciellt bra men läsken är ju definitivt sämst av dom alternativen, det är ju ingenting man bör dricka dagligen å det hör inte hemma i en matsäck tycker jag så jag förstår att läraren reagerade faktiskt! Nu dricker vi visserligen ingen av dessa drycker till vardags i våran familj, läsk, oboy och saft har vi aldrig ens hemma och till matsäck är det alltid mjölk som gäller eller smothie ibland men antar att det är olika vad man är van vid!

• Elvis Mamma

Om man tycker mjölk är tråkigt så betyder de ju isåfall att man är van att dricka något annat? Min son dricker aldrig något annat än mjölk eller vatten till vardags. Saft på kalas. Juice till helgen å ibland någon festis om vi är borta å fikar. Läsk och oboy dricker han aldrig å han skulle aldrig å då menar jag aldrig gnälla över att han fått mjölk med sig i matsäck, de låter väldigt otacksamt i mina öron.. Beroende på vilken tid matsäcken skall ätas så är de klart att inte mjölk kan klara sig i en väska en hel dag men man kan som sagt ha termos. Färdig smothie utan tillsatt socker finns att köpas annars så se har sonen med sig ibland också.

• Elvis Mamma

Men allt handlar ju om vilka vanor man har hemma. Jag själv är hellre inte uppväxt på saft eller läsk å hade heller sällan något annat än mjölk i matsäcken men inte gnällde jag för det! Alla är olika men hur som helst så tycker inte jag att läsk passar i matsäck överhuvudtaget!

• Elvis Mamma

Festis finns i nyttigare former, tex helt utan tillsatt socker, läsk hör inte till vardags dryck överhuvudtaget tycker jag å de finns ingenting nyttigt med läsk, inte ens om det är light! Saft finns iofs också i nyttigare varianter men jag tycker egentligen inte att någon av dessa drycker passar in i en matsäck men det är min åsikt å det har väl helt enkelt att göra med att dessa drycker inte dricks till vardags hemma hos oss! Alla är olika, jag kan förstå att man ibland skickar med saft/juice i matsäcken om man nu dricker de till vardags men läsk nej jag tycker det är väldigt opassande! Hur många dricker läsk till vardags?

• Elvis Mamma

Alla är olika här har barnen matsäck med varje vecka å jag tycker att söta drycker är enormt onödigt för kroppen och tänderna, speciellt om barnet i fråga är lika nöjd med att ha ett nyttigare alternativ med sig! Och åter igen, de handlar om vilka vanor man har!

• Elvis Mamma

På våran skola informerar man dock om att de är olämpligt att ta med sig sötsaker som tex. läsk, godis eller fikabröd i matsäcken så de är nog olika från skola till skola men självklart bör skolan informera om detta innan utflykt, de kan jag hålla med om!

Svar på tråden Läsk vs saft