Inlägg från: Mercurialis |Visa alla inlägg
  • Mercurialis

Är skolfoto för dyrt?

Det är acceptabelt.

Jag tycker att det är ganska mycket pengar men det är inte för dyrt. Det är frivilligt att köpa fotona. Och precis som tidigare nämnts i tråden så är det dyrare att gå till en fotograf privat och låta fotografera barnen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mercurialis
    Astarte skrev 2012-09-26 18:40:49 följande:
    Jag tycker att det är lite dyrt. Jag köper ofta gruppbilden, men aldrig de små. Det dräller ju av bilder på honom här hemma!
    Vi brukar göra tvärtom. Gruppbilden struntar vi i (fast förra året var kom den med "utan extra kostnad") medan vi beställer porträttbilder av barnen. Då är julklappen till farmor avklarad
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mercurialis
    niagara skrev 2012-09-26 21:30:31 följande:
    Det jag irriterar mig på är att företaget skriver ut alla bilder och skickar hem "för påseende" och sen får man skicka tillbaka det man inte vill ha. Miljötänk, någon??? Vad hände med tekniken: digitala foton, gå in på nätet och beställa vad man vill ha?
    Förra året fick vi logga in på företagets hemsida och välja vilka bilder vi ville ha hemskickade. Det var enkelt och så behövde vi inte krångla med att skicka tillbaka bilder som vi inte ville ha.
Svar på tråden Är skolfoto för dyrt?