Inlägg från: Themis |Visa alla inlägg
  • Themis

Är skolfoto för dyrt?

Jämför vad det kostar med en privat fotografering, så inser man att skolfotona är asbilliga.

Och de är även helt frivilliga, det finns ingen i hela världen som säger att man inte kan plåta sig blå med hemmakameran eller rentav mobilen, och få fram ett hyfsat kort som man kan begära förstoring av genom erbjudanden på nätet.

Jag kan bara tänka mig att mänskor som helt har trillat av vagnen och landat på skallen skulle gnälla över detta faktiskt.

Det enda är väl skolkatalogen i så fall som man kan lipa lite över om man har tonårsbarn, men den köper man separat här i byn  och den kostar 30 spänn.

Fet diss på den artikeln säger jag.

Cave quid dicis, quando, et cui.
  • Themis
    niagara skrev 2012-09-26 21:30:31 följande:
    Det jag irriterar mig på är att företaget skriver ut alla bilder och skickar hem "för påseende" och sen får man skicka tillbaka det man inte vill ha. Miljötänk, någon??? Vad hände med tekniken: digitala foton, gå in på nätet och beställa vad man vill ha?
    De som gör våra foton kan man beställa precis vad man vill från via internet, om man bara inte lämnar in talongen där det står att man beställer allt och VILL ha hem allt till påseende.
  • Themis
    Cloudyberry skrev 2012-09-27 07:29:09 följande:
    Det är genialt och något som alla borde göra.
    Om alla gjorde det, tror du att fotografen hade kommit då?

Och för dina barn förklarar du självklart att det är okej att stjäla resultatet av andras arbete för att...vadå?

Man blir lite nyfiken.
Svar på tråden Är skolfoto för dyrt?