Inlägg från: NeedfulThings |Visa alla inlägg
  • NeedfulThings

Är skolfoto för dyrt?

Tar skolorna verkligen bilder varje år numera? Då förstår jag att det blir dyrt.

När jag gick på låg/mellan tog vi skolfoton i ettan, fyran och sexan. Och skolkatalog var det bara var 3e år.
    Sen på högstadiet var det skolkatalog varje år men vanliga foton endast i nian.

Är det så nödvändigt att ha bilder på ungarna varje år?

• NeedfulThings
    MaryCaroline skrev 2012-09-27 20:17:21 följande:
    Numera? Det har de väl gjort i över 20 år? :) I alla fall där jag kommer från... Från förskolan ända till sista året på gymnasiet + studentfoton... Skolfotokatalog också från och med 3:e klass... :) Idag är jag väldigt glad över det med skolfotokatalogerna, det är superkul att ha kvar och bläddra i emellanåt :)
    Jag är född på 80-talet så det är klart att det var rätt länge sen jag gick i skolan. Men inte så pass länge sen så att jag inte kan använda "numera" Tungan ute

Som sagt skolkatalog hade vi varje år efter att vi började på högstadieskolan i sexan. Och dom är absolut kul att ha kvar och bläddra i. För där är ju alla elever med! Men just enskilda kort tycker jag är lite onödigt. Man går ju ändå skolan i 12 år, och sen dagis innan det.
Svar på tråden Är skolfoto för dyrt?