Fia 28 skrev 2012-10-02 13:38:32 följande:
Fast jag har väldigt många dekorerade/färgade krukor med hål i botten med tillhörande fat som verkligen itne är några innerkrukor. Kanske vi kan kalla dom endast kruka då? Innerkruka, ytterkruka och kruka? =)
Haha, ja men de där krukorna då med hål som inte är innerkrukor, tycker ni man skall plantera i dem utan innerkruka då, förstör det inte krukorna på något vis, rötter som klättrar ut och slingrar sig ner längst golvet liksom??? Fast iofs i terrakotta planterar man ju utan innerkruka, men finns de verkligen i många olika storlekar? Tycker bara jag sett vanliga storlekar och gigantiska.
Pimpinellan skrev 2012-10-02 13:51:13 följande:
Om de dör har du vattnat för mycket. Garderobsblomman får en ytterst liten skvätt när jag vattnar och svärmorstungan endast en gång i veckan. De allra flesta vattnar överlag för mycket,det har jag märkt när jag haft blomvakt här hemma. En jul kom jag hem och kunde hälla vatten ur de flesta krukor,det gick ända upp till kanten på ytterkrukorna!

"Jag vattnade för säkerhets skull" sa hon. Jo,pytt mitt i vintern när det är kallt och ingen sol som tar! Numer skriver jag lappar och lägger ut så blomvattnaren vet hur de ska vattnas.

Nee det kan inte vara möjligt väll, jag glömmer bort blommorna, typ tills nån typ mina barn
påpekar att de börjar se döda ut eller så, men kanske skall de ha minde vatten ändå, de får kanske ½ dl, kanske ska de mer ha en matsked vatten??
Men nu har jag fixat så de har lite jord i alla fall..ehum...det vara bara en härva av rötter...klipte av dem lute så jordne fick plats tills jag grjear krukorna... Haha känner mig obildad nu, får nog leta efter en blombok

eller så behöver jag nån som skriver en lapp till varje blomma