• RockaTot

Mina blommor växer ur sina krukor - vart finns nya?

Nya större ytterkrukor är inga problem att hitta nya men vart kan jag köpa större innerkrukor?? Helst beställa på nätet... Har googlat men finner bara andra som undrar det samma... Hur gör ni när era blommor behöver större kruka?

• Svar på tråden Mina blommor växer ur sina krukor - vart finns nya?
  • La Lola

Går in i en blomsteraffär eller kollar på en loppis...tex.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • annca

Hur stora behöver du?
    Har köpt både plast och terrakotta upp till sisådär diam40cm på IKEA, Blimsterlandet, Plantagen, COOP Forum...

Beställa på nätet vete katten dock. Så stora saker brukar bli rätt bångligt och dyrt att skicka med posten...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • RockaTot

Har inte sett i blomaffärer, kanske söker en storlek som inte finns? Blommorna är för stora för standard 10-15 cm eller vad de nu är men de skulle se för ytliga ut i 40 cm. Så mer runt 20cm diameter, nått snäpp större än den vanligaste storleken. Har inte sett på secondhand heller :/

• annca

Konstigt. Har mängder av 20cm... De flesta lerkukor, då jag förderar sådana utan ytterkruka, men några vita raka i plast, tror de är från COOP.

• RockaTot
    AnnaGreta 378 skrev 2012-09-27 19:02:10 följande:
    Struntar i innerkrukor. Brukar inte använda det.

Jag det kanske är det enklaste men dör de inte rätt lätt då? Jag är kass på mängden vatten så bra om den kan rinna igenom en innerkruka..
  • Petrol

Jag brukar inte använda innerkruka alls.

Kör med vanlig kruka med hål i och leca i botten om det är något som är känsligt för övervattning och bara vanliga plain krukor med jord till allt annat.

• RockaTot
    annca skrev 2012-09-27 19:07:47 följande:
    Konstigt. Har mängder av 20cm... De flesta lerkukor, då jag förderar sådana utan ytterkruka, men några vita raka i plast, tror de är från COOP.

Ok, ska leta noga på coop!!
  • AnnaGreta 378
    RockaTot skrev 2012-09-27 19:07:51 följande:

Jag det kanske är det enklaste men dör de inte rätt lätt då? Jag är kass på mängden vatten så bra om den kan rinna igenom en innerkruka..
    Om de slokar så hotar jag växterna med att kasta dem. {#emotions_dlg.djavulsk} 
    Skämt åsido, jag märker inte någon skillnad på mina växter som har innerkrukor och på dem som inte har det. 
Svar på tråden Mina blommor växer ur sina krukor - vart finns nya?