Inlägg från: Anonym (Trådskaparen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trådskaparen)

Är jag psykopat?

Visst var inte min barndom perfekt, det vet jag mycket väl. Men jag förstår inte hur det går ihop med vad jag gör idag.

• Anonym (Trådskaparen)
    Anonym (Du är störd) skrev 2012-09-29 16:10:36 följande:

Uppväxten man har formar den personen man blir. Är du den personen du vill vara? Vill du vara en person som skadar andra?
    Ärligt talat, ja. Jag vill att andra ska få känna som jag. Att få min världsbild. Min verklighet.
  • Anonym (Trådskaparen)
    perla2010 skrev 2012-09-29 16:22:46 följande:
    Vad hände dig i din uppväxt?
    Inga bra förebilder, en pappa som söp och andra saker jag helst inte vill gå in på över ett internet forum.
    Anonym (Du är störd) skrev 2012-09-29 16:32:41 följande:

Konstigt fokus kan jag tycka. Du mår dåligt och är olycklig. Det logiska vore att du försökte ändra på det och bli lycklig och må bra. Istället försöker du göra andra lika miserabla som dig själv. Du har fokus på andra istället för dig själv. Logiken i det hela är i alla fall inte helt uppenbar för mig men du får gärna förklara.
    Jag mår inte dåligt och jag känner mig inte olycklig. Jag känner ingenting förutom irritation på dom som är överdrivet glada.
    Anonym (Du är störd) skrev 2012-09-29 16:36:13 följande:

Alla människor vill bli sedda och förstådda men har du försökt berätta för folk om din verklighet istället för att vara en sadist? Det kan också vara ett sätt att få förståelse från andra.
    Det handlar inte om att förklara hur jag känner mig. Jag vill att andra ska känna samma tomhet som jag. Endast när en människa har blivit utsatt för något hemskt så kan man förstå en annans smärta. Att höra "jag förstår hur du känner dig" från en person som inte har haft några problem alls gör mig rasande, för dom vet inte och dom kommer aldrig känna som jag.

• Anonym (Trådskaparen)
    Anonym (Du är störd) skrev 2012-09-29 17:46:37 följande:

Du är inte olycklig säger du..? Och känner ingenting..? Du har själv sagt att du känner både ilska, irritation, avund och tomhet (brist på känslor). Bara negativa känslor. Låter som ett rätt olyckligt liv i mina öron. Har du ingen strävan efter att må bra och kanske till och med känna lycka
    Jag känner bara hat och ilska när jag ser överdrivet glada personer och om folk snackar om hur jobbigt deras liv har varit. Annars känner jag mer eller mindre ingenting. Den enda gången jag känner glädje är när jag gör min grej.
    Anonym (Du är störd) skrev 2012-09-29 17:54:07 följande:

Vad får du ut av att sårar de där klubbtjejerna? Vill du få dem att känna samma tomhet som du själv lider av? Vill du ha deras förståelse?
    Jag vet inte, men kan vara så. Förståelsen bryr jag mig inte, men jag vill att dom ska lida på samma sätt som jag har gjort, att känna en tomhet.
    Anonym (antisocial?) skrev 2012-09-30 00:05:10 följande:
    Hej Ts!
    Låter som att ditt dilemma snarare är etiskt än känslomässigt? Du  skriver  flera ggr om att du har kontakt med dina föräldrar för att det är samhällets regler. Du har alltså lärt dig regler för hur människor är tillsammans. Då borde du också ha lärt dig att ditt beteende med tjejerna är fel. Du har ansvar för att ändra det. Kanske tänkte du att du kunde få lite vägledning när du skrev den här tråden, eller?

Om du nu har en antisocial personlighetsstörning, vilket inte är så ovanligt bland både framgångsrika ledare men även bland kriminella personer, så finns det ju inte någon direkt "bot", men saker man kan göra i livet för att inte råka för illa ut eller att skada för många andra. Annars är det bara tiden och personlig mognad med åren som s.a.s. "hjälper".
    Får man fråga om din ålder, tro?
    Jag är väldigt medveten om att mitt beteende är fel, men jag bryr mig inte att jag sårar dom på det här sättet.

Jag är 27 år.

Får även ursäkta mig för att jag inte har svarat tidigare. Jag har varit upptagen med olika saker.
  • Anonym (Trådskaparen)
    Anonym (Du är störd) skrev 2012-10-03 21:57:36 följande:

Lever du det liv som du vill leva?
    Jag vet inte om jag ska vara riktigt ärlig. I teorin, ja, då det är den enda gången jag verkligen känner mig glad när jag gör vad jag gör. Men jag önskar att jag hade kunnat känna mig glad på samma sätt som mina vänner.
  • Anonym (Trådskaparen)
    Anonym (Du är störd) skrev 2012-10-03 22:15:28 följande:

Om du inte är nöjd är det bättre att sätta nya mål än att fortsätta som vanligt. Men varför vill du känna glädje på samma sätt som dina vänner gör? Tror du att deras glädje är annorlunda eller bättre än din på något sätt?
    Ja, jag tror att deras glädje är bättre än min i det långa loppet. Min glädje är skadeglädje, deras är riktig glädje. När dom träffar en gammal bekant så blir dom riktigt glada, men det blir inte jag. När det händer något bra för nära bekant så blir dom andra glada, men inte jag. När dom andra partajar så har dom roligt, men inte jag. När någon träffar en tjej så blir dom glada, men inte jag. Jag känner inget. Jag känner varken glädje eller sorg, och det retar jag mig på. Jag började sluta känna sånt runt jag var 14 - 15, och jag blev överlycklig första gången jag fick känna min glädje första gången jag var 17 år, då jag blev påkommen av misstag. Men nu gör jag det med mening för att få känna min glädje.
    Anonym skrev 2012-10-03 22:17:26 följande:
    1. Du traffar fel typ av tjejer. Vad faan ar klubbtjejer egentligen. Alla gar val ut och klubbar da och da?

2. Har du aldrig varit kar i nagon TS??? Verkar som du missar det vackraste i livet...

3. Kan du vara narcissist kanske?  
    1. Klubbtjejer är tjejer som alltid är ute och klubbar. Det är ganska att hitta dom.
    2. Jag var säkert kär i tjejer när jag var mycket yngre. Men jag har inte varit kär i någon i minst 15 år.
    3. Vet inte.

• Anonym (Trådskaparen)
    Anonym skrev 2012-10-03 22:21:47 följande:
    Dessutom kan du val inte anta att du har haft det varst?? Du skriver att du vill att andra sak ma (lika daligt) som du. hur kan du vara sa saker pa att de inte har haft det javligare an dig da?
    Jag påstår inte att jag har haft det värst av alla. Men jag kan garantera att jag har haft det jobbigare än de flesta, och jag reagerar endast negativt då någon tar upp löjliga saker om varför deras barndom var dålig.
    Anonym (antisocial?) skrev 2012-10-03 22:22:06 följande:
    Du är ursäktad för att du inte svarade i tid. Du verkar "väluppfostrad", du vet regler kring socialt samspel, du kan föra dig, få de tjejer du vill osv.
    Hur kommer det sig att du ställde den här frågan på FL? Vad hade du tänkt att du skulle få för respons? Har du fått de "svar" som du önskat?
    Vill du egentligen att någon annan stoppar ditt beteende för att du intellektuellt(inte känslomässigt) förstår att det är fel?
    Jag kunde lika gärna ha skrivit det här på flashback, men det är fullt av arga tonåringar där. Dom svaren jag hade fått på flashback hade inte varit lika bra som dom har varit här, vilket jag är nöjd att folk ställer riktiga frågor istället för "ts tar du det i analen? :PP"
    Men något jag förväntade mig var att jag skulle få mer hatiska svar och bli kallad mansgris eller något liknande och några endast få personer som faktiskt är intresserade/vill hjälpa.

Jag vet som sagt egentligen inte varför jag skrev den här tråden. Jag vill bara vara en vanlig kille som har vardagliga problem. Vanliga familjeproblem, behöva fråga polarna om hjälp om hur man ska ragga på tjejer och vilja skaffa hund & barn. Jag vill ha en helt vanlig tjej som jag älskar men ändå känner mig osäker på om hon verkligen älskar mig, få de bekräftat att hon gör det och att jag verkligen bryr mig om henne. Det är ett sånt liv jag vill ha, men jag vet att jag aldrig kommer få det. Det är som sagt den där tomheten jag känner, att veta att jag inte kommer få vara en vanlig man.

Och tack för komplimangen. Det uppskattas.

• Anonym (Trådskaparen)
    Smartie skrev 2012-10-03 22:39:50 följande:
    TS, verkliga psykopater (eller personer åt det hållet) är inte så medvetna om sitt beteende som du är och ser det inte som ett problem, "retar" sig inte på andra och om de gör det, skulle de aldrig aldrig erkänna det. Kanske inte ens "förstå" det, eller förstå varför som du ändå verkar göra.

Nej, du beter dig så här (och känner "ingenting") för att du har "stängt av" dina känslor i många år. Antagligen för att skydda dig själv från sådant som har varit svårt och traumatiskt i ditt liv.

Sen är ditt inlägg lite motsägelsefullt. Först skriver du att du inte kan komma på något i din uppväxt som kan ha orsakat detta, sen skriver du att din pappa söp och inte var någon bra förebild? Vet du inte hur missbrukande föräldrar (och andra allvarliga missförhållanden) kan skada barn? 

Som sagt, en verklig psykopat eller dylikt, skiter i om andra är glada eller ledsna. Medan du snarare verkar avundsjuk på äkta glädje och gemenskap, eftersom det gör sig så frustrerad? 
    Jag kan ha uttryckt mig klumpigt, men det jag menade var att jag inte kunde komma på något så traumatiskt som gjorde att jag gör det jag gör mot kvinnor.

Men om jag inte är psykopat, vad är jag då?
  • Anonym (Trådskaparen)
    Anonym (Du är störd) skrev 2012-10-03 22:50:07 följande:
    Vad skulle du vilja hände EGENTLIGEN när du iscensätter dina triangeldraman?
    Så länge hon ser förstörd ut så är jag nöjd. Att se hennes ögon spärras upp innan gråten kommer känns nästan som om att det går i slow motion för mig. När första snyftningen kommer så skakar jag nästan av excitement, och när hon börjar vråla på mig medans hon är helt förtvivlad så kommer glädjebomben. Jag vill inte ha det på något annat sätt, och jag bryr mig inte om den andra tjejen sticker då också. Den känslan är bättre än sex hur du än vänder och vrider på det för mig, och resten av kvällen så är jag riktigt glad.
    Nästa dag jag vaknar så är jag tillbaka till min vanliga tomhet.
  • Anonym (Trådskaparen)
    Anonym skrev 2012-10-03 22:57:41 följande:
    TS! Det ar dax att vakna upp nu. Det du kanner nar du gor som du gor ar inte gladje utan en kick tror jag... Kickar ar kortvariga och inte bra for dig i det langa loppet. Det kanske leder till angest en dag, vem vet.
    Tycker du ska ga och tala med en psykolog eftersom du inte verkar ha slappt in karlek och kanslor pa riktigt i ditt liv, du maste alltsa reda ut vem du ar och varfor du beter dig pa ett visst satt. Du ar snart 30, du ar vuxen nu.

Du ar inte unik men kanslokall och skadeglad, kanske en psykopat. Du vill ju veta varfor du ar som du ar, forst da kan du ga vidare och utvecklas.

Ga till en psykolog. NU!!! Det kan vara borjan pa ditt nya, underbara liv.  
    Jag har tänkt på att gå till en psykolog många gånger, men jag vill inte vara svag. Jag vet att jag låter nonchalant och du får inte tolka det här fel, men jag känner bara att svaga människor besöker psykologer.
    Anonym (Sammanträffande) skrev 2012-10-03 23:00:55 följande:
    Som jag förstår det så verkar du drivas av något slags agg, något slags hat gentemot de du utsätter för ditt beteende? För jag tänker - varför just KLUBBTJEJER... förtjänar inte ALLA tjejer att utnyttjas av dig, eller vilken är skillnaden?

Vore intressant att höra om hur din kvinnosyn är överhuvudtaget, och hur du skiljer på grupper av kvinnor. Finns det de som förtjänar att bli utnyttjade mer än andra, så att säga. 

Att du själv vill sätta diagnos på dig själv, framstår för mig som en ursäkt att fortsätta vara som du är, att ha RÄTT att fortsätta vara som du är. Vi båda vet ju att psykopati är något "obotligt", enligt psykiatrin, finns inga mediciner som tar kål på det. Stämplar man sig själv med "Jag är psykopat, så jag kan inte styra över mitt beteende", så behöver man heller aldrig ta ansvar för sina handlingar, och inte heller förändras, för det "kan man ju inte".
    Förstår du hur jag menar ?           
    Till att börja med - tråkigt att du träffade en sådan person som var redo att skada dig fysiskt. Jag lider med dig, det gör jag verkligen.

För att svara på din fråga angående kvinnosyn, ja du... Jag vet inte. Jag bryr mig inte så mycket rent allmänt.  Jag tycker mest att kvinnor är naiva och tråkiga som personer, har oftast ointressanta saker att ta upp och vill väldigt gärna ha överdrivet mycket kärlek och klänger på en.
    Jag känner inte för att slå en kvinna och jag har aldrig gjort det heller. Jag har inte ens tänkt tanken då jag har varit som mest arg. Jag förstör "bara" en kvinna psykiskt och lämnar henne om hon gör något mot mig, men det har bara hänt två gånger.

Jag skiljer på kvinnor, det gör jag verkligen. Egentligen så skulle jag kunna göra det jag gör mot vilken kvinna som helst, men jag skulle inte bli lika glad om jag gjorde det mo en "vanlig oskyldig tjej." Nej, då föredrar jag en så-kallad klubbtjej. Varför jag gör det vet jag inte, jag känner bara för att förstöra deras psyke så fort jag ser en riktig klubbtjej.

Tolka mig inte fel heller, jag vill inte påstå att jag är psykopat. Det var en fråga, om någon kunde intyga på om jag verkligen var det eller inte, och från vad jag ser så säger folk att jag inte är det med tanke på att jag är medveten om vad jag gör, och att jag vet att det är fel egentligen. Jag letar inte heller efter någon ursäkt för att få göra så här, för jag kommer nog fortsätta med det vilket fall som helst för att det gör MIG glad. För i slutändan så bryr jag mig inte om vad som händer med de här tjejerna, för dom hade inte brytt sig om dom hade gjort det mot mig.

Svar på tråden Är jag psykopat?