Är jag psykopat?
Almis11 skrev 2012-10-03 23:02:13 följande:
Nix. Du är bara ett kräk som en dag kommer bli grymt kär i en tjej....som kommer göra samma sak mot dig som du gjort mot andra tjejer genom åren. Karma is a bitch =) Anonym (antisocial?) skrev 2012-10-03 23:05:51 följande:
Vet du, TS, du förväntade dig att andra skulle vara hatiska och kritiska mot dej, men istället fick du förståelse och frågor som är riktade mot att förstå dig - och att hjälpa dig att förstå dig. Genom att vara mjuka mot andra, att visa hänsyn mot andra så får vi också det tillbaka - det gäller för oss alla. Är du med på vart jag vill komma? Om du, eller rättare sagt NÄR du, träffar en tjej som du bestämmer dig för att satsa på för att hon har något speciellt som du gillar, då behöver du ha med dig detta. Möt henne såsom du själv vill bli bemött, oavsett om du känner något eller inte. Var en sådan person som du vill möta. Tomheten du känner kommer kanske alltid att vara där. Det kanske är något som du behöver lära dig att leva med. Det kommer du att klara av och du kommer hitta strategier för att hantera det - du har säkert redan flera sätt.
Det du beskriver som glädje över att bli påkommen, det är nog inte glädje såsom många andra skulle beskriva det. Det är en annan känsla du har. Kan det vara så att det är en känsla du får, och eftersom du inte känner glädje eller sorg annars så kan du ha "förväxlat" den med glädje?
Du träffade rätt med en grej däremot - jag har mina knep för att hantera min tomhet. Jag sysselsätter mig själv med målning, skriver noveller eller ligger framför min dörröppning och kollar upp i himlen medans jag lyssnar på musik. Tomheten har jag lärt mig att leva med, men det betyder inte att jag vill ha det så. Förstår du vad jag menar med det?
Jag antar att det är glädje då jag känner mig skrattfärdig och hela min kropp kliar, pirrar och allt känns bra. Din glädje är likadan, va?