• jazmine25

Vi som gör Heminsemination

Tänkte att vi kunde samlas här vi som gör heminsemination.

Jag kan ju inte vara den ända som hittat en rivat donator för att göra insemination i hemmet med hjälp av en kopp och en spruta.

• Svar på tråden Vi som gör Heminsemination
  • jazmine25

Vi har inte bestämt ännu riktigt hur vi ska göra men lutar åt att min man ska stå som fader på födelsebeviset. Vill man dock att en adoption ska göras så att min make blir laglig pappa också då måste nämligen donatorn stå på födelsebeviset.

Vi behöver donator pågrund av att maken är steril

Vi använder vanlig dos spruta från apoteket. Sån man använder för att ge medicin till barn med. jag använder också sprutor jag har kvar från en IVF behandling som jag bara tar bort kanylerna på.

• Myggan22
    jazmine25 skrev 2012-10-03 18:54:30 följande:
    Vi har inte bestämt ännu riktigt hur vi ska göra men lutar åt att min man ska stå som fader på födelsebeviset. Vill man dock att en adoption ska göras så att min make blir laglig pappa också då måste nämligen donatorn stå på födelsebeviset.

Vi använder vanlig dos spruta från apoteket. Sån man använder för att ge medicin till barn med. jag använder också sprutor jag har kvar från en IVF behandling som jag bara tar bort kanylerna på.

Är gravid efter att inseminerat med simmare från en donator från www.donor. Var med plastspruta med slang på.

• Villblifem

Vi gör donatorinsemination hos IVF kliniken. är ju skiit dyrt.
    Har funderat på privat donator. 
    Har sett annonser, men dom verkade så skumma. Dom vill ha snygga par o.s.v.

Är männen testade för sjukdomar o.s.v.?     

• jazmine25
    Villblifem skrev 2012-10-03 22:20:50 följande:
    Vi gör donatorinsemination hos IVF kliniken. är ju skiit dyrt.
    Har funderat på privat donator. 
    Har sett annonser, men dom verkade så skumma. Dom vill ha snygga par o.s.v.

Är männen testade för sjukdomar o.s.v.?     
    När du väljer donator så kan du ju välja precis vad du vill. Jag har pratat med många innan vi valde att gå vidare. Det finns vissa som har hälso intyg och kan lämna provsvar på allt möjligt. Annars kan du alltid be efter det men det är en process som tar tid. Det är ju inte grattis heller men billigare än vad det kostar att göra insemination på sjukhus.
  • jazmine25

Jag har tydligen haft helt fel angående min ÄL. Jag fick den idag istället för det jag trodde var i förra helgen. Som tur var bor vår nya donator ca 30 minuter bort så han kunde komma idag. Vi inseminerade sammanlagt 3 ml. Så vi hoppas det går bättre nu

• FraYo

Ok. Men är han inte laglig pappa även om ni inte adopterar? Staten vet väl aldrig om de är han som faktiskt är biologisk?

Håller tummarna att det gick vägen idag :)

• jazmine25
    FraYo skrev 2012-10-07 16:18:56 följande:
    Ok. Men är han inte laglig pappa även om ni inte adopterar? Staten vet väl aldrig om de är han som faktiskt är biologisk?

Håller tummarna att det gick vägen idag :)
    Jo han blir laglig pappa. Men det kan ändras om man skiljer sig bittert kanske mannen helt plötsligt inte vill ha nått med barnet att göra så är det ju bara för han att då skffa ett faderskapstest.

Nu har ju maken och jag verkligen pratat igeom detta. Men man kan ju inte planera för hela livet. Man vet aldrig vad som sker i framtiden.
  • jazmine25

Igår skedde sista donationen för denna ÄL. Det blev 3 ml igen. Känns bra nu gäller det att hålla tummar och tår. Eftersom jag fick ÄL på dag 22 så ska jag börja med crione för ayy förlänga lutealfasen. Jag har satt ut två BIM datum. Om jag räknar på förra mesnen så blir BIM den 16 och om jag räknar på ÄL så blir BIM den 21

Svar på tråden Vi som gör Heminsemination