• Astarte

Går det att få bort kiss-lukt ur kläder?!

Nu har jag fyra par av sonens fina byxor som ligger och stinker. Problemet är när det händer olyckor på förskolan (händer ganska ofta nu för tiden) och byxorna får ligga med kiss i en plastpåse i flera timmar innan jag kommer. Lukten går bara inte att få bort. Jag har tvättat dem tre gånger med förtvätt och sköljmedel, men det är kört.

Hur gör ni? 

• Svar på tråden Går det att få bort kiss-lukt ur kläder?!
  • Sagitarius79

Jag har en son med samma problem  som din.. men nog får jag bort kisslukten ur hans byxor.. funderar vad du använder för tvättmedel ?

• Amoudara

Jag tycker lukten brukar försvinna vid vanlig tvätt bara. Prova att lägga dem i blöt i vatten med lite ättika innan du tvättar dem. Ättika brukar ju vara effektivt på dålig lukt.

• Flisan79

Var nyss med om samma problem. Inte nog med att byxorna fortfarande stank, så gjorde även resten av tvätten. Var bara att köra en gång till, sen var det bra.

Nu mera sköljer jag stinkbyxor innan så gott det går.

• RazorTongue

Kan du inte be dem att de lägger din sons byxor i en hink med lite medel eller något först, istället för bara i en påse direkt? Eller att de faktiskt sköljer av byxorna ordentligt.

• Sagitarius79

ja ättika brukar jag köra med om det riktigt luktar som en amoniakfabrik.. funkar varje gång samt även lägga dom i blöt.. aja hoppas du löser det där.. om inte testa ett annat tvättmedel =)

Svar på tråden Går det att få bort kiss-lukt ur kläder?!