Inlägg från: RazorTongue |Visa alla inlägg
  • RazorTongue

Går det att få bort kiss-lukt ur kläder?!

Kan du inte be dem att de lägger din sons byxor i en hink med lite medel eller något först, istället för bara i en påse direkt? Eller att de faktiskt sköljer av byxorna ordentligt.

• RazorTongue
    Flisan79 skrev 2012-09-29 21:10:01 följande:
    Skulle nog bli ett väldans tvättande för dem med tanke på alla kissbyxor. Förstår ju ändå att det inte fungerar.
    Jag sade inte att de skulle tvätta ungens byxor. Skölja av dem med vatten är väl för fasen inte för mycket begärt? Herregud...
  • RazorTongue
    Coyote skrev 2012-09-29 21:16:01 följande:
    Häll ättika i en såndär tvättboll och lägg i maskinen när du tvättar brallorna, funkar bra mot lukt. Sen tycker jag absolut att du kan fråga om personalen kan skölja av byxorna innan de lägger dem i en påse, om man blöter ner byxorna helt så späs ju kisset ut och det luktar mindre och biter sig inte fast på samma sätt. Fråga kan man alltid göra, men inte kräva.
    Precis vad jag menade. Skölja av byxorna i rinnande vatten kan väl för attan inte ta många sekunder att göra.
  • RazorTongue
    Coyote skrev 2012-09-29 22:10:17 följande:
    RazorTounge - jag sköljer alltid ur barnens kissiga kläder på förskolan, även om de råkat bajsa på sig, det går fort. Däremot står jag inte och gnuggar eller använder något tvättmedel. Och fråga kan man alltid göra!
    Var precis det jg menade. Skölja med vatten. Inte handtvätta barnets brallor. Jag hade blivit ganska så irriterad om de inte hade kunnat ta sig de sekunderna och sköljt byxorna under rinnande vatten.
Svar på tråden Går det att få bort kiss-lukt ur kläder?!