• Kjellgren

Stryker ni (kvinnor) makens/sambons skjortor?

Maken kom hem från jobbet en dag och var förbluffad; samtliga män på hans jobb fick sina skjortor strukna av sina respektive fruar/sambor och den enda kvinnan på avdelningen strök givetvis sin mans skjortor. 

Av nyfikenhet frågade jag på mitt jobb också och jodå, de män som satt vid fikabordet behövde inte stryka själva.

Är jag således ensam om att inte ge denna service till min man? Inte för att jag är rabiat strykjärnsmotståndare, ska vi i väg och kläderna behöver strykas så visst kan jag göra det om jag har tid (men oftare är det tvärtom eftersom maken är festfärdig när han rufsat till håret lite).

För övrigt stryker jag inte heller tonårssonens skjortor, vill han gå skrynklig så inte dör han av det. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stryker ni (kvinnor) makens/sambons skjortor?
  • Mercurialis

Han stryker sina skjortor själv.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Din mamma

Jag stryker hans skjortor. Annars skulle det sluta i eldsvåda här hemma.

• SunnivaW

Vi äger inget strykjärn:)

• Pudel

Vuxit upp i ett hem där mamma fått skäll av pappa om hon INTE strykt hand djävla skjortor. Detta har gjort att jag vägrat lära mig hur man stryker skjortor, som garanti liksom för att inte stå där med tvätthögen en måndagsmorgon. Min sambo stryker allt här hemma. 

• Winterfell

Ehm, nej, det gör jag verkligen inte och skulle väl aldrig få för mig att göra det heller.

• Sisisisi

Haha, nä verkligen inte! Hatar att stryka och gör det inte mer än nödvändigt!

• LängtansBlåaBlomma

Nej, det gör kemtvätten. Annars stryker han själv.

Jag är 25 år och kämpar mot PCO
  • Purpurbräcka

Nej. Här stryks det inte så värst mycket alls. Jag har en del tunna sommarkläder som behöver strykas för att se okej ut, men så kort och kall som den senast sommaren var så räckte det som hängde i garderoben hela sommaren. Nu ligger det i en hög och väntar på strykning. Vi får väl se om det blir gjort före jul...

Sambon har några få skjortor som han utan att skämmas bär ostrukna, så länge det inte är begravning eller liknande - då stryker han själv.

• Ankmor

Nej det gör jag inte, eller jag får inte rättare sagt.
    När han bodde hemma hos sina föräldrar fick inte hans mamma heller stryka skjortorna, det gör han själv.

"Har jag en gång lärt mig det på hemkunskapen så kan jag ju göra det själv också, plus att jag får det som jag vill ha det"

lyx tycker jag.      

Tomt här just nu...
Svar på tråden Stryker ni (kvinnor) makens/sambons skjortor?